Gateway ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagicBiglia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
ik heb namelijk een groot probleem met mijn gateway? ten eerste : hij staat offline :confused: en ik weet zelfs niet wat gateway is , dus wie kan mij helpen, ik kan niet meer op andere servers of op msn ofzo !!

plz help mij :rolleyes:

Hallo MagicBiglia.

Waar zie je dat die offline is? Over het algemeen is de gateway in je netwerk de router.

Groetjes Erik Rothuis

als ik in msn op : problemen oplossen klik zegt hij dat mijn gateway offline is, dus hoe zet ik die weer online ofzo

THX voor voor snelle reply...

jeroen

Hallo MagicBiglia.

Kun je wel gewoon op internet?

ja, maar connecteren met andere servers lukt niet :s, maar bv als ik wil connecteren op mijn externe harde schijf beneden, lukt het niet ...

thx

jeroen

Hallo MagicBiglia.

Ga naar start configuratiescherm netwerkverbindingen, dubbelkik op het icoon van de internet verbinding. Je krijgt nu het status scherm, ga naar het tabblad Ondersteuning, en klik op details. bij standaartgateway, dhcp, en dns server moet hetzelfde adres staan.

ik heb nu alles gedeinstalleerd en alles er opnieuw op geplaatst, maar toch kan ik niet verder, bij msn komt hij nog altijd 'zagen' van dat de gateway offline is...

maar me dhcp server en default gateway zijn hetzelfde, dus ik weet echt niet wat het probleem is...

kan iemand mij helpen ??

greetz

Biglia :)

MagicBiglia
Een gate way kun je zien als een telefoonlijn, virtueel dan, het is een adresgroep waarover je een serie verbindingen kunt laten verlopen ongeveer zoels Amsterdam model staat voor enkel miljoenen abonnees. Alleen wie binnen die groep valt kan verbinding maken.
Heb je het al eens geprobeerd met de verbinding herstellen? R Click op de icoon van de verbinding, Of systeemherstel? Het gebeurt ook wel dat de windows Firewall plots aan staat. Maar als je internet zal dat wel goed zijn. Het is wel mogelijk dat de Actieve Firewaal iets blokkeerd. Schakel die eens even uit en kijk of het helpt. Je kunt de verbinding ook verwijderen en opnieuw instellen. Veelal gaat het dan opeens goed. Verder kun je eens pingen via Dos Command naar b'v de BBC of een bekend adres in naam of IP adres.
Kun je overigens pingen naar de eigen PC? Wat zegt IPconfig /all ?
BrnrdsJng

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan