Gatewayrouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk meyer

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Heb een Draadloze kabel/dsl Gatewayrouter van belkin aan geschaft en aangesloten volgens de Easy Install Wizzard.
Als ik het proces heb doorlopen probeerd ie contact te maken met het net.
Maar dan krijgt ie geen verbinding om dat ie achter een firewall zit .Uitshakelen lijkt ook geen optie i.v.m spionnen.
maar hoe ik hem moet uitschakelen is mij ook niet duidelijk(waarschijnlijk via een site) want ik heb dan geen verbinding.
hoe krijg ik wel verbinding?Ik heb mijn 1e PC met kabel verbonden aan de router,de 2de pC staat 1 etage hoger en die wil ik draadloos verbinden.

vrgr Henk

Windows XP pro.

Firewal uitzetten in xp.
Firewal van router gewoon aanlaten staan.

start -> verbinding maken -> alle verbindingen weergeven ->rechtermuisklik op lan-verbinding -> eigenschappen -> tabblad geavanceerd en dan dan vinkje weghalen bij firewall voor internetverbindingen

Daar stond al geen vinkje voor,maar kan Norton Antivirus mischien roet in het eten gooien?

Kun je vanaf pc 1 wel in het menu van de router komen.
internet explorer openen en in de adres balk waarschijnllijk het volgende nummer typen 192.168.1.1
maar dat nummer kan ook anders zijn. kijk even in je handleiding.
Staat je netwerkkaart wel op automatisch ip adres ontvangen.
Wat voor een aansluiting heb je adsl of kabel en van wie.
Een virusscanner kan geen roet in het eten gooien. wel norton internet security

wat heb je allemaal precies moeten invullen in je router?
Het is waarschijnlijk een instelling die verkeerd staat dus probeer zoveel mogelijk informatie te geven.

IP staat automatisch,heb het via de Easy install wizzard gedaan weer.
Kan dan niet op de url komen van 192.168.2.1.
Mijn connectionled knipperd.Ik heb kabel van Home.nl
Henk

Ik heb iets gelezen van het MAC-adres klonen en de firmware updaten.
Maar zolang ik niet met de router op het net kan dan?????????

Heb je wel het CC nummer van @home ingevuld

Heb nog niks hoeven invullen,alleen de kabels goed aansluiten ,en toen ging de router proberen contact te maken,dat misluktsteeds.kan dan ook niet op 192.168.2.1(ken het nr wel dromen inmiddels net als de kabels).als ik vervolgens bv op msn klik dan begeef ik mij achter een firewal. Henk

Daar gaat het dus al fout.
In je router moet je cc nummer van @home komen anders werkt het echt niet.
In je handleiding staat voor elke provider hoe je dat moet instellen.
Zodra dit nummer in je router staat krijg je ook verbinding met het internet.
Ik zou de router eerst weer even terug zetten naar de fabrieksinstelling (reset knopje meestal op achterzijde van de router) en dan weer aansluiten op de pc.
Geen snel wizzard uitvoeren maar via de internet explorer naar het configuratiescherm van je router gaan.
Zodra je daar binnen bent zul je de handleiding van je router goed moeten volggen om je cc nummer in je router te krijgen.

nogmaals als je cc nummer niet in de router staat kom je echt het internet niet op.

Zogezegd zo gedaan,maar de URL 192.168.2.1 opend zich niet,en dan heb ik toch een probleem.
Router aangesloten,
Gereset,
De wizzard NIET gedraaid,
Internet Expore aan,
URL getypt + enter ,
Kan pagina niet openen is het resultaat,
om te janken,
Binnen 3 minuten het net op staat er op de doos,
het zijn al 3 dagen,
Henk

probeer eens 192.168.2.1:88

Helaas dat nummer doet het ook niet!mijn connection led blijft knipperen,die van mij ook bijna. hahahaarch
Henk

Q: I am unable to access the “Belkin Gateway Router” setup screen, how can I get this to work?
A: Make sure that the Router is ready and that it is detecting that the computer is connected. To verify this the Ready light on the router should be on solid and the light for the port that the computer is plugged into should also be on. If this is correct then all you should have to do is open up your Internet browser and type 192.168.2.1 into the address line and push Enter. If it does not come up with the log in screen then it is not connecting properly with the router. Try a different port on the router or a different CAT5 cable going from the computer to the router and try again. If that still fails, try emptying the Temporary Internet files cache folder and try again. If it still fails hold down the reset button on the back of the router for about 5 seconds or until the lights go out and start blinking. Wait for it to stop blinking and go back to the ready state. Try again to connect. Check the TCP/IP settings for the network card on the computer you are using. It should be setup to "Obtain an IP address automatically", if it isn’t change it and restart the computer. Once it is restarted, try again. If that still does not work type 192.168.2.1:88 into the browser address window.

Het bovenstaande heb ik gevonden op de site van belkin.
Jij praat over een knipperend lampje, belkin niet.
Heb je al eens een andere poort voor je pc gebruikt. Je weet zeker dat je de kabel van je @home aansluiting in de wan poort hebt zitten en niet in de uplink.

Jouw netwerk kaart in jouw pc staat toch wel op ontvangen ip adres van ips.

Oja ik knipper nog niet hoor.

Netbios gebruik ik niet.
DNS wel op automatisch.

Maar komt er al een beetje meer schot in de verbinding.

Nog steeds niet,maar het is vast een kleinigheidje,maar ja..........probeer het morgen ff weer ,en blijf je hulp graag houden.

Henk

.

Heb Belkin gebeld , 00 80022355460,staps geweis geholpen het ip adres werdt niet overgenomen van de router ,dus die handmatig veranderd.
Toen kon ik naar de setup site ,het cc nr ingevuld en klaar!

Henk

Bedankt voor de hulp,anders had de router niet meer geleefd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan