Gateways?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BW7410

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo,

Ik heb een ADSL verbinding en gebruik een router van het merk Hercules, type Wireless Modem/Router 54MBPS. ( http://www.hercules.com/showpage_wifi_MODEM.php?swcty=UK ) Ik doe niets wireless, alles gewoon met kabeltje.

Op een dag had ik een nieuwe printer + scanner + kopieermachine gekocht ( Brother DCP-115C ), had hem geinstalleerd en ingestoken enzo, maar toen opeens werkte mijn internet niet meer. Mijn netwerkverbinding tussen de 2 pc's werkt wel nog perfect en mijn router geeft aan dat hij mijn 2 pc's ziet en ook internetverbinding heeft. Op allebei de pc's werkt internet niet meer. Mijn pc maakt trouwens ook vanzelf verbinding met internet als de router aan staat. Maar als ik firefox of internet explorer open geeft ie niks, en als ik bij msn probleem oplossen doe zegt ie dat er een probleem is met mijn gateways. Als ik op de software van de router klik zegt ie dat mijn gateways gesloten zijn.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Ga naar start, uitvoeren en typ daar CMD en geef enter. Er verschijnt een zwart scherm. Typ daar in PING www.helpmij.nl en geef enter. Welke melding krijg je te zien?

pingen naar www.helpmij.nl [212.79.247.24] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Pingstatistieken voor 212.79.247.24:
Pakketten verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Kleine Update:

Router software zegt: Er is geen "Standaard-gateway" IP-adres toegekend aan de netwerkverbinding van uw computer.

HELP AUB :(

Gebruik je DHCP of geef je zelf gegevens op?
In geval 2: is je gateway adres nog in orde?

Heb je ooit zelf een IP moeten instellen of gebeurt dit automatisch?
Ter controle:

Start
Uitvoeren
"cmd"
< enter >
"ipconfig /all"
< enter >
Zie je hier staan "DHCP ingeschakeld - Ja"?

Dan heb je handmatig een IP adres toegewezen. Hierbij dien je ook handmatig de gateway op te geven.

Start
Uitvoeren
"cmd"
< enter >
"ipconfig"
< enter >

Het IP-adres achter "standaard gateway", klopt dit nog? Is dit hetzelfde IP als de router?

ik heb nu mijn modempje insteken dus staat er momenteel medium ontkoppeld.
ik weet wel dat als ik mijn router insteek, er niets achter Standaard-Gateway ip staat maar wel gewoon bij ip.

Moet ik m'n router even insteken?

Je router zit toch niet in je PC geplugt? Daar zit toch een UTP (=netwerk) kabel tussen, of niet?

ja, die kabel heb ik nu uit... als ik mijn router insteek, kan ik wel het internetkabeltje nu niet insteken, want dan moet ik die van de modem uittrekken en kan ik niet meer kijken wat jij typt ;) is dat erg?

ik heb een modem in mijn router ingebouwd, maar omdat mijn router/modem geen internet meer geeft, heb ik de router/modem uitgetrokken en terug mijn oude modem ingeplugd.

Owhja, zo :).

MODEM ==> PC
ROUTER

In ieder geval, sluit die inderdaad aan en zorg ervoor dat het default gateway adres van de PC gelijk is aan het IP vd modem/router.

mijn ip = 86.39.53.87 (bron: www.mijnip.nl) en dit is ook het Standaard-Gateway IP van de gewone modem, hoe krijg ik dat ip ook bij de router/modem?

Bedankt voor de hulp ondertussen ;) ik waardeer het enorm :thumb:

mijn ip = 86.39.53.87 (bron: www.mijnip.nl) en dit is ook het Standaard-Gateway IP van de gewone modem, hoe krijg ik dat ip ook bij de router/modem?

Bedankt voor de hulp ondertussen ;) ik waardeer het enorm :thumb:

Nee, dat is je externe IP. Je moet het interne IP weten. De router verbindt internet (grote netwerk 1, extern IP) met jouw LAN (klein netwerk 2, intern IP).
Standaard router IP's vind je meestal terug in de handleiding.

192.168.1.2? dat is het adres dat ik gebruikte op mijn 2e pc om deze pc te joinen bij een LAN server op een spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan