Gdi.dll

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jozo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozo

Meubilair
Lid geworden
30 okt 2002
Ik wilde vandaag voor een kennis even een engelse versie van XP installeren op een nederlandse HP computer
Dus bios ingesteld zodat hij opstart met de cd, partitie C: geformateerd, toen setup, kopiëren van bestanden, vervolgens gaat de pc opnieuw opstarten, kom ik op een blauw scherm met de volgende tekst:

Stop C0000221 Bad image checksum
The image gdi.dll is possibly corrupt
The header checksum does not match the computed checksum

Iemand enig idee wat ik hier mee moet ???

BVD

Hoi Jozo,

Ik heb even gekeken en vond het volgende:

Microsoft deze en deze pagina.

Misschien kom je hiermee verder.

Je kan di GDI.DLL toch van de ene machine over zetten van je andere machine.

@ Lucky Fred

Eerste link zou van toepassing kunnen zijn, en dan zou het een hardware probleem zijn.
Het vreemde is alleen dat voor het fomateren de pc geen kuren vertoonde. :confused:
En met opnieuw installeren eindig ik iedere keer weer bij het blauwe scherm.

@humpe

Dat had ik me al bedacht maar hier op mijn eigen pc (XP SP2) staat geen gdi.dll (wel iGdi.dll). :confused:

Kun je wel in windows veilige modus?

Dan zou je al in apparaatbeheer kunnen kijken of er een probleem aan wordt gegeven.
Je kunt dan ook even daar de videokaart verwijderen en opnieuw installeren. Misschien dat 't helpt?

Het probleem wat je hebt lijkt me toch een probleem met de videokaart of de geheugenmodules.

veilige modus lukt niet, het blauwe scherm komt na de eerste opstart tijdens de setup, dus een driver probleem lijkt mij ook niet waarschijnlijk.
Dus mijn conclusie is of een foute XP cd, of een hardware probleem (kapot geheugen, videokaart, hd), maar het is een huur pc dus er zullen wel stikkertjes op de schroeven zitten.

ik heb nu twee andere versies van XP mocht het daar niet mee lukken dan meld ik het wel.

Nog bedankt :)

Oh ja, heeft iemand het bestand Gdi.dll voor mij ?

Geplaatst door Jozo
Oh ja, heeft iemand het bestand Gdi.dll voor mij ?
Ik heb op mijn PC gezocht, maar kon hem niet vinden.
Ook op de WINXP cd-rom zie ik hem niet, maar op het internet kwam ik dit tegen:
http://www.codingdomain.com/cgi-bin/x-download.cgi?id=vbdllsample-gdidrawing

In dit bestand staan de volgende dingen in.
(zie screenshot)
attachment.php

Bijlagen

• gdi.jpg
    gdi.jpg
    10,4 KB · Weergaven: 84
Ik kan het bestand ook niet vinden.

Ik weet alleen waar het voor staat, nl. graphics device interface.

maar het is een huur pc dus er zullen wel stikkertjes op de schroeven zitten.
Als het een huur pc zou ik gewoon de verhuurder ernaar laten kijken.
Als je zelf dingen gaat doen kunnen ze je anders misschien aansprakelijk stellen voor eventuele schade aan de apparatuur.

Geplaatst door Jozo
veilige modus lukt niet, het blauwe scherm komt na de eerste opstart tijdens de setup, dus een driver probleem lijkt mij ook niet waarschijnlijk.
Dus mijn conclusie is of een foute XP cd, of een hardware probleem (kapot geheugen, videokaart, hd), maar het is een huur pc dus er zullen wel stikkertjes op de schroeven zitten.

ik heb nu twee andere versies van XP mocht het daar niet mee lukken dan meld ik het wel.

Nog bedankt :)

Toch een goede kans dat het wel een verkeerde driver is. Heb jij er bijvoorbeeld daadwerkelijk een ZIP (o.i.d) inzitten?? XP heeft nog wel eens de eigenschap om die als 'some older back-up device' te herkennen (ook in veilige modus dus want ook daar worden, zij het standaard, IDE drivers geladen). Met name het feit dat het om GDI.dll (16bits versie)gaat en niet om GID32.dll (32bits versie) gaat doet mij vermoeden dat er bijvoorbeeld een 'oude' ZIP100 inhangt.
Een oplossing zou kunnen zijn, het betreffende apparaat tijdens de XP installatie los te koppelen (soms wil het in de bios op 'none' zetten ook helpen)

Een zip drve heb ik niet gezien, zou het ook door een verborgen partitie van HP (dat doen ze toch wel eens ?) kunnen komen ?

Want het is inderdaad vreemd dat gdi.dll corrupt is, terwijl die niet een op de XP cd staat.

Geplaatst door Jozo

Dus bios ingesteld zodat hij opstart met de cd, partitie C: geformateerd, toen setup, kopiëren van bestanden, vervolgens gaat de pc opnieuw opstarten, kom ik op een blauw scherm met de volgende tekst:

Stop C0000221 Bad image checksum
The image gdi.dll is possibly corrupt
The header checksum does not match the computed checksum
BVD

Zou een low level format kunnen helpen ?

Laatst bewerkt:
Een low level format lijkt me niet nodig. Kijk eerst maar eens met fdisk (of PartionMagic) of er inderdaad verborgen partities op staan, overigens denk ik, dat die er weinig mee te maken hebben, zolang je de orginele HP software niet gebruikt zal deze partitie ook niet gebruikt worden.
Heb je soms ook een type van de pc, misschien is er wat te vinden bij HP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan