gdiplus.dll meervoudige error

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugo1981

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo iedereen,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar wat er aan de hand is met mijn laptop. Over het algemeen kan ik problemen (en oplossingen) wel vinden op het internet, maar hier heb ik erg weinig over kunnen vinden.

Het gaat om het volgende: mijn systeem werkte naar behoren, absoluut zonder problemen. Zonder aanpassingen te doen (niks geinstalleerd, zelfs geen files aangemaakt) is een groot gedeelte van mijn programma's onbruikbaar geworden. Als ik 1 van die programma's probeer te starten, krijg ik nog voor dat het programma runt een error bericht die mij vertelt dat de applicatie moet sluiten en mij vraagt of ik een errorrapport wil verzenden. Het errorrapport verteld mij dan dat ModName GDIPLUS.DLL onderdeel is van de oorzaak.

Deze error krijg ik bij het openen van msn messenger, wmplayer, corell windvd 9 (maar powerdvd runt wel gewoon) en sinds kort mozilla firefox (deze laatste volgens mij na update). Ook is mijn autoupdate van windows ongevraagd uitgeschakeld en bij inschakelen krijg ik ook een dll fout (weet alleen niet precies welke dll). Ik heb het systeem al eens terug gezet (systeemherstel) naar een week voor alle problemen begonnen; geen effect. NOD32 heeft geen virus kunnen vinden en HouseCall is gecrashed.

Ik heb liever geen herinstallatie, aangezien ik 30+ programma's op mn computer heb staan.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen, het probleem bezorgt mij veel kopzorgen en ongemak.

Kijk anders even waar die dll zich precies bevindt (verkenner > zoeken).

Er zijn meerdere versies en dus locaties van GDIPLUS.DLL op mn compu. Adobe heeft er een paar in zijn directories en er zitten een paar in wat uninstallpakketten, maar degenen in system en system32 ontbraken. Ik heb hier wel weer gdi+ dll's ingezet maar dat mocht niet baten.

Ik ga zometeen kijken of mij adobe suit het nog doet.

Jep, zojuist geprobeerd. Werkt niet, (maar iig bedankt harry) maar gaat ook niet over de juiste apps. Mijn office werkt gewoon. Firefox werkt vandaag ook weer gewoon :confused:. En zoals ik al dacht werken mn adobe apps niet meer. Heel vreemd; ze maken allemaal gebruik van hun eigen gdi+, maar ze werken stuk voor stuk niet meer. Winzip werkt trouwens wel, deze heeft ook een gdi+. Het vervangen van de niet werkende gdi+'s met de winzip "versie" heeft geen nut.

Ik vind het echt een bizar probleem en het lijkt wel alsof ik de enige ben die dit heeft (of heeft gehad)

Hoi !

Dit: De computer is zwaar geladen en de DCI (Display Control Interface) ondervindt een time-out. ook gelezen ?

en, uit je eerste post: Ik heb liever geen herinstallatie, aangezien ik 30+ programma's op mn computer heb staan.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Aha, bedankt voor de moeite, maar ook dit had geen effect (een stuk of wat prog's van mijn schijf gehaald, evenals mn hardware acceleratie uitgezet). Heb zelfs bijna al mijn fonts verwijderd (las ergens dat dat ook een oorzaak kon zijn van gdi+ falen).

Ben nu bezig met een nieuwe windows installatie, dit zou het toch echt wel moeten doen :mad:.

Hoi !

Laat je nog even weten of het geholpen heeft ?

Ik zou je programma's stuk voor stuk installeren, mogelijk kom je dan alsnog achter de oorzaak.

Greetz,

Harry.

Ja, het heeft geholpen, heb bijna alle software weer geïnstalleerd en toch nog toe geen problemen. Echt een raar probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan