Geïnfecteerd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter anher
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

anher

Verenigingslid
Lid geworden
14 jul 2001
Bij opstarten verschijnt volgende:

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van: C:\Users\xxxx\AppData\Roaming\Cmdkey7.dll

Kan opgegeven module niet vinden.

Vind bij probleemoplossingen de vraag of volgende zaken niet bij opstarten hoeven te worden opgestart: onbekend rundddll3 "C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\Cmdkey7.dll" Rhgxrajxdv en
Iepwaguc. Kan van deze deze laatste alleen 1 artikel vinden via 'Googlen'', maar er staan allerlei rare karakters.

Heb al diverse keren geprobeerd dit op het forum te vinden, maar zonder resultaat.

Zie wel dat er sites zijn waar je Cmdkey7.exe kan downloaden, maar weet niet of dit de oplossing is.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Anher

Laatst bewerkt:
Die scan van ErpCity eerst doen en dan:

Kan opgegeven module niet vinden.
Dat kan (bijv.) betekenen dat je anti-malware programmatuur een mogelijk gevaarlijk bestand al verwijderd heeft, maar de aanroep ervan niet.

Download AutoRuns.exe, sla die op, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Klik op de 'verrekijker' en zoek naar Cmdkey7.dll . Vink de aanroep(en) uit.
Doe hetzelfde met Rhgxrajxdv en ook Iepwaguc
Herstart je computer en kijk of de melding over de aanroep(en) wegblijft.

Tijs.

@Spocky: Je had gewoon kunnen melden dat cmdkey niet in gebruikersprofielen hoort te staan maar in (submappen van) Windows als het een legitiem bestand zou zijn.
Of nog korter had je kunnen melden dat de rundll32.exe aanroep van cmdkey7.dll malware is (geweest), gegeven dat cmdkey7.dll in de profielmap van de gebruiker staat.

Bovendien: Het is geen bedreiging op dit moment, eenvoudigweg omdat cmdkey7.dll als bestand niet meer aanwezig is. Zie mijn vorige posting.

Tijs.

@ dnties : die cmdkey.exe is wel zeker een virus geweest en er zijn misschiens nog resten van dit virus of zoals je al beweerde een "aanroep" van het verwijderde virus ,daarom heb ik die link doorgestuurd .... en ook nog een advies aan anher: volg ook het advies van ErpCity

Laatst bewerkt:
Alle "helpers,

Ben een aantal dagen niet met computer bezig geweest, vandaar nu pas de reacties bekeken. Allereerst dank voor alle reacties, het is gelukt zoals dnties had geadviseerd. Vanzelfsprekend had ik Malwarebytes al op de computer losgelaten. Vergeten te melden, beetje dom:) Bij AutoRuns kwam ik nog volgende tegen. Met een gele balk werd aangegeven dat een aantal files niet gevonden werden. Deze zijn ApnUpdate, Esgiguard en rdpclip. Zou ik hier ook het vinkje uit moeten zetten?

Nogmaals dank, Anher

apnupdater mag uit (Ask toolbar zover ik kan zien), esgiguard mag ook uit (blijkbaar heb je ooit Spyhunter op je pc gehad, maar nu niet meer).

RDPCLIP mag niet uit, en zou je (liefst) hersteld zien. [Ik neem aan dat het mappenpad er naar toe C:\windows\system32 is of toch minstens een submap van C:\Windows?]
Mogelijk is het missen van dat bestand te fixen via een CMD-venster "Als Administrator" en aldaar:
sfc /scannow

Tijs.

Vergat nog te melden dat de CMDkey7.dll als zodanig niet werd gevonden, maar werd gestuurd naar Iepwaguc. Rhgxtrajxdv stond er niet bij.

Nogmaals dank,

Mogelijk is het missen van dat bestand te fixen via een CMD-venster "Als Administrator" en aldaar:
sfc /scannow

Dnties/Tijs, Begrijp niet hoe ik dat moet doen. Sorry, ben hier niet in thuis,

Start -> Zoeken en uitvoeren -> cmd.exe
Er wordt dan gevonden CMD.exe getoond. Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"

In het geopende CMD-venster:
sfc /scannow

Tijs.

Helaas, de scan houdt bij 19% op en er wordt gemeld: De aangevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd.

Wat kan ik hier aan doen?

Start dan Windows in Veilige modus (dus herhaaldelijk F8 indrukken vanaf vlak vóór de start van Windows en dan Veilige modus kiezen in het gepresenteerde keuzemenu).
Dan (in Veilige modus dus) op dezelfde manier sfc /scannow uitvoeren.

Tijs.

Hmm... dat is niet goed...
Er is geen gemakkelijke oplossing voor, maar als Windows verder goed werkt, dan zou ik voorlopig geen acties (meer) ondernemen.

Tijs.

Dat is pech. De computer, de i7 versie, werkt ok. Nog geen problemen.

Moet ik deze vraag nu als opgelost zetten? Mogen er problemen voordoen dan zal dat in een nieuw item geschieden, denk ik zo.

anders moet je Sony contacteren die kunnen je zeker veder helpen met dit probleem .....

Zonder de RDPCLIP werkt de computer. Voorlopig oorspronkelijke probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan