• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geactiveerde regel op volgorde

• Onderwerp starter Onderwerp starter Imod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Imod

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
Ik heb een prog gemaakt met meerdere tabbladen
waarvan 1 printblad.
Op het eerste blad kan ik regels aanvinken welke op het printblad komen te staan, dit blad is meer dan 1 A4tje
Er staan ook regels tussen die niet worden aangevinkt.
Op het printblad wil ik alle aangevinkte regels aaneensluitend onder elkaar op de printlijst hebben staan dus geen spatie's er tussen.
Wat moet ik doen??

Misschien kan je een macro maken die

- het volledige eerste blad copieert naar het printblad
- alle niet-aangevinkte regels + blanco-regels verwijdert
- het printblad afdrukt
- het printblad leegmaakt

voorbeeld

Wie kan mij hiervan een voorbeeld geven?

Heb je voor het aanvinken een aparte kolom waar je bijv. de letter 'v' inzet?

1 in cel om te activeren

Hallo captain;
Ik activeer de regel door in een cel op dezelfde regel een 1 te zetten.
"1"x (bv) 100 = 100 (anders is het 0)

Eventueel kun je ook selecteren op waarde van de uitkomst kolom bv: als waarde regel in kolom C > dan 0
misschien kan dit ook?
mvg

Imod,

kijk eens of het antwoord welke ik gegeven heb op de vraag van bertbosch voor u niet van toepassing is?
Alverpos geantwoord op 02/12/2003 om 19.28 uur.

mvg Alverpos

Alverpos, zo maak je er wel een zoek plaatje van, handiger is het om dan direct ook even een link te plaatsen naar jou antwoord

Mijn oplossing zou zijn, waarom niet autofilter gebruiken?

Ik neem aan dat je koptekst boven elke kolom hebt staan, als je nu naar 'Data', 'Filter' gaat en daar het vinkje Autofilter aanzet komt boven welke kolom een klein driehoekje in beeld.
Klik op het driehoekje van de geselecteerde rijen en kies wat je zichtbaar wil hebben, alle niet geselecteerde rijen worden onzichtbaar, printen en weer zichtbaar maken door bij het driehoekje (autofilter) te kiezen voor 'alle categorieën'.

N.b. je geeft aan dat je een verschil maakt door 0 en 1, als je geen 0 had gebruikt maar de cel leeg had gelaten kan autofilter soms moeilijk doen, vaak help het dan om een spatie in de lege cel te zetten.

Laatst bewerkt:
autofilter gebruiken

Hallo allemaal;
Met autofilter kan ik goed uit de voeten
Ik wist niet dat dit kon en hoe dit werkte.
Nu kan ik zo op de kolom filteren wat ik wil zien
Heel handig - je moet het maar weten.
Bedankt

Hoi Imod,

Het is natuurlijk ook mogelijk om op de kolom waar het vinkje komt te selecteren (bijvoorbeeld kolom A). Zet in een vrije kolom de formule AA10: =als(isleeg(A10);"";rij())
en vervolgens kun je in je printblad met de formule Kleinste(Blad1!AA:AA;Rijen(A$10:A10)) de regelnummers van de geselecteerde regels terug krijgen, zonder lege regels er tussen.

Met Index of verschuiving kun je vervolgens je printblad compleet maken.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan