Geadvanceerde BTW regels prestashop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosballz

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Beste helpmijers,

De afgelopen paar dagen ben ik wezen prutsen met prestashop, ik heb een beetje door hoe het werkt, alleen er is 1 groot ding dat ik anders wil. De BTW berekenen is heel erg moeilijk. Ik ga alleen 2e hands producten verkopen, en dat zijn margeproducten volgens de belastingsdienst. Dat houd in dat ik alleen BTW hoef te betalen over het verschil tussen de inkoop en de verkoopprijs. Prestashop heeft een vak voor de inkoopprijs, en een vak voor de verkoopprijs (obviously), en de software berekent automatisch de btw, maar ik kan nergens een functie vinden die dus de btw met moeilijke regels kan berekenen. Heeft iemand een idee waar die functie verborgen zit, of er een (gratis) addon is die dat voor mij kan doen, of waar ik het stukje javascript kan vinden dat de prijs berekend, en of dat aanpassen ook daadwerkelijk het bedrag wat mijn klanten te zien krijgen is. En het beste zou zijn als iemand ook nog weet hoe ik de prijzen ex. btw compleet van mijn site én van de facturen die ik mensen meestuur (automatisch) kan verwijderen, het ziet er best vreemd uit als de prijs ex. btw 100 euro is en incl 21% btw 102,10 is, als ik bijvoorbeeld iets met 10 euro winst verkoop.

Brand maar los, andere oplossingen, tips en/of toevoegingen zijn ook welkom.

Mvg

//Toevoeging:
BTW volledig uitschakelen is misschien ook een optie, maar het moet dan nog wel in mijn boekhouding verwerkt worden.
Als iemand nog tips heeft voor goede boekhoudings-software, tips zijn welkom.

Laatst bewerkt:
De ex. btw prijs kun je verbergen. Het volgende artikel zou je op de goede weg moeten zetten -> http://www.prestashop.com/forums/topic/320194-show-vat-prices-inc-excl-on-product-pages/

Wat betreft de btw regels. Deze kennen alleen standaard berekeningen (zelfde geld voor shipping). Wil je meer dan is het in de regel zo dat je gebruik moet gaan maken van betaalde modules. Echter vallen de kosten meestal mee en zou het zelf schrijven van een module veel duurder en ingewikkelder zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan