Geadvanceerde website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi,

Ik wil graag een site bouwen, ik heb tot nu toe alleen ervaring met HTML/CSS, ik kan nu ook simpele websites bouwen.
Nu wil ik graag een geadvanceerdere website bouwen met één of meer van de volgende elementen:

- Searchbar (mogelijkheid om naar pagina's op de eigen website te zoeken)
- Forms (nadat dit is ingevuld wil ik de informatie ontvangen)
- Checkboxes
- Forum
- Mogelijkheid om een account te kunnen maken
- Mogelijkheid om je in te schrijven voor de nieuwsbrief van de website
- Mogelijkheid om tekst/plaatjes op de site te uploaden
- Mogelijkheid om het volgende te maken: http://imgur.com/mP46x31

Mijn vraag is, is dit met PHP alleen mogelijk?
Of moet ik naar verschillende talen gaan kijken, zo ja welke talen?

Mvg,
Roy

Laatst bewerkt:
Alles wat je noemt is mogelijk om in PHP te maken, een zoekfunctie is alleen het meest ingewikkelde.

Dat hangt er namelijk vanaf hoe je website opgebouwd gaat worden. Komen alle pagina's qua tekst in een database te staan of worden het losse bestanden?

Een heel forum zelf gaan bouwen is een leuke uitdaging maar daar zul je maanden mee bezig zijn wanneer je nog geen kennis van PHP hebt. Je kunt dan beter kijken naar open-source fora die je eenvoudig kunt installeren.

Hoi bedankt voor je reactie!
Ik heb geen flauw idee hoe ik de zoekfunctie wil gaan maken.
Het geen over een forum lijkt me wel een stuk handiger ja.

Alle punten die ik heb opgenoemd, op het bouwen van een forum na, is dat te doen met een 'beginners' boek over PHP?
Of moet ik misschien denken aan meerdere geavanceerdere boeken?
En kan jij mij misschien iets aanraden, het liefst in de vorm van één of meer boeken.

Laatst bewerkt:
Je zult sowieso op zoek moeten gaan naar iets dat uitlegt in combinatie met MySQL.

Boeken hebben als nadeel dat ze al snel verouderd zijn, online tutorials kun je beter bekijken. Let wel op dat er gebruik gemaakt wordt van PHP 5, tutorials ouder dan 2013 zou ik sowieso al overslaan.

Vermijd ook tutorials die met "mysql_*" (bijv: mysql_query()) bezig zijn, die functies worden niet meer ondersteund.

Om de basis van PHP te begrijpen zou je de PHP lessen van Codecademy (http://www.codecademy.com/tracks/php) kunnen volgen.

Oke dan zal ik beginnen met de lessen van Codecademy en vanaf daar kijken hoe het verder gaat.

Bedankt voor de hulp!

EDIT: Ik zie dat de geschatte tijd die ik eraan besteed maar ~4 uur zal zijn, zijn er nog andere tuts aan te raden? Of misschien Engels-tallige boeken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan