• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geavanceerd filter werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

azzink

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
9
Momenteel ben ik tijdens m'n afstudeeropdracht bezig met een excel sheet waar ik verschillende gegevens instop.
Aan de hand van die gegevens wil ik met behulp van een geavanceerd filter een aantal verschillende producten naar voren halen, deze dan exporteren naar een ander tabblad voor verdere calculatie.
Het geavanceerde filter krijg ik alleen niet werkend, wat ik ook doe, er wordt gewoon niet gefilterd.
Waar ligt dit aan?
Zijn er bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden, een maximaal aantal rijen of kolommen? Of bepaalde waarden die niet in de tabel mogen staan?
Uploaden gaat helaas niet ivm een netwerkbeveiliging hier.
K kan het wel mailen, stuur dan even een pb met je mailadres.
 
Het geavanceerde filter werkt alleen op het actieve werk blad
 
Jep, zover was ik inmiddels ook gekomen.
Ben nu aan het experimenteren op het werkblad zelf en laat de gegevens nog niet exporteren maar de gegevens zelf uitsorteren.
Alleen wil ie dit ook al niet doen.
Heb zo'n 300 rijen en 14 kolommen, hangt er een maximum aan het filter?
 
azzink,

als het te filteren bereik lege rijen / kolommen bevat, dan eerst hele bereik selecteren en daarna het filter er aan hangen.
Of lege regels / kolommen verwijderen
 
Geprobeerd, heb in de 2e rij een 2tal criteria aangegeven.
Vervolgens het hele lijstbereik geselecteerd met kop, toen een geadvanceerd filter uitgevoerd met het criteriumbereik wat ik boven m'n gegevenstabel gezet heb.
Er wordt iets gefilterd, met als resultaat dat alleen de 1e rij zichtbaar blijft en de rest van de rijen verborgen word.
Alleen voldoen de waarden uit die rij totaal niet aan de gestelde criteria.
Heb alle legen cellen gevuld met de waarde 0, kan dit ook voor problemen zorgen?

Alvast bedankt,

Mark.
 
Dan wordt het nu tijd voor een xls voorbeeldje ontdaan van gevoelige informatie.
 
Dat zal dan vanavond worden, heb hier problemen met webmarshal, die staat geen uploaden toe.
In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe..
 
Het is opgelost, misschien handig voor andere die hier problemen mee ondervinden. In excel 2010 moeten gegevens in een tabel worden gezet, een reeks gegevens in een werkblad alleen is niet genoeg.
Wat hier 't voordeel van is zie ik niet in, maar ik was excel 2003 gewend, dus hier had ik totaal niet bij nagedacht.
Alsnog bedankt voor jullie hulp!.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan