• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Geavanceerd filteren in Excel kwartalen BTW bedragen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Klaartje27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
4
Ik heb een sheet gemaakt en ik wil van elk kwartaal de afdracht van BTW inzichtelijk hebben zodat dit gemakkelijk voor een BTW aangifte gebruikt kan worden. Ik heb het geel gemaakt wat ik graag per kwartaal inzichtelijk wil hebben. Kan iemand mij helpen hiermee, mijn kennis reikt niet zover met excel. Als ik bij datumfilters bijv. kwartaal invul, dan krijg ik niet het BTW bedrag van dat kwartaal maar blijft het totaal BTW bedrag wat ik van alles heb ingevoerd en klopt het dus niet per kwartaal.
 

Bijlagen

  • BTW 2024.xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 8
Als je je som formule in cel E44 vervangt met de functie SUBTOTAAL
en de code op 109 zet dan zie je totalen van de gefilterde waarden

Code:
=SUBTOTAAL(109;E3:E43)


In cel H5 kun je met een sommen.als functie ook nog controle totalen gebruiken per kwartaal.
Code:
=SOMMEN.ALS($E$3:$E$43;$A$3:$A$43;">="&DATUM(JAAR($A$3);1;1);$A$3:$A$43;"<"&DATUM(JAAR($A$3);4;1))
 
Bekijk dit eens
Let er wel op dat je dit bestandje niet over meerdere jaren kunt gebruiken.
 

Bijlagen

  • BTW 2024_2.xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 10
Ik weet niet welke versie je van excel gebruikt.
Het zou eventueel ook kunnen met power query.
 

Bijlagen

  • BTW 2024.xlsx
    26,8 KB · Weergaven: 13
Als je het dan compleet wilt maken zou je rechts in die kwartaal blokken de zaak moeten splitsen naar btw percentage

totaal 0% 0,00
totaal 9% 0,00
totaal 21% 0,00
Totaal 1e kwartaal 0,00.
 
Die van jou had ik nog niet gedownload. Ik zie wel in sheet Tabel24 de kwartalen 1 tm 4 maar niet gesplitst in btw percentage. Of kijk ik niet goed.
Die zouden dan in kolom E F en G kunnen staan. Ik werk nog met Excel 2007.
 
Als je je som formule in cel E44 vervangt met de functie SUBTOTAAL
en de code op 109 zet dan zie je totalen van de gefilterde waarden
9 of 109 is om het even in gefilterde rijen.
 

Bijlagen

  • BTW 2024.xlsx
    27 KB · Weergaven: 6
Er valt weinig te splitsen tussen 0% en 21%
Zie eerdere topic.

Ik ga het wel testen op de nieuwe pc/nieuwe versie. TS wijzigt de zaak door een nieuwe vraag te stellen. Begon met een eerdere topic en daar staan meerdere btw percentages. 1 topic, 2 topics, 3 topics, 4 topics over dezelfde vraag, wat overdreven maar is wel het gevaar. Probeer het dan direct te overzien hoe het bij de aangiftes in de belastingen moet gaan. Weet ik overigens ook niet 100%.

Ja, precies wat ik dacht. Onvolledig in de btw percentages. Maar goed, ik heb ook nog ander werk. Dat gaat nu even voor.
 
Laatst bewerkt:
Als je excel gebruikt zoals het hoort is een draaitabel toch veel eenvoudiger?
 

Bijlagen

  • BTW 2024 (1).xlsx
    27,3 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: snb
Ik gebruik deze.
 

Bijlagen

  • BTW 2024_O2019.xlsx
    62,5 KB · Weergaven: 10
@Tech8
Dat lijkt mij voor de Aangifte een prima instrument. Ik vind het alleen jammer dat de pompeuze lay-out het niet overzichtelijk maakt. De kolommen zijn buitenproportioneel breed.
 
Ja, ik had de indruk dat dat geblokkeerd was.

Als je excel gebruikt zoals het hoort is een draaitabel toch veel eenvoudiger?
Ja, wat aan het prutsen geweest op de nieuwe pc met de nieuwe versie. Begrijp er nog niet veel van. Het werkt wel. Dus lijkt mij ook prima en overzichtelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan