Hi,
In Excel probeer ik geavanceerde zoekfunctie te maken. In principe ben ik op zoek naar een zoekfunctie die meervoudig werkt. Stel ik heb de volgende namen:
Jan Klaassen
Piet Jansen
Evert-jan Koekje
Ik ben op zoek naar een zoekfunctie waarbij ik in een bepaalde cel een zoekcriteria invul en dan alle gegevens uit die lijst krijg. Een aantal voorbeelden:
Stel ik vul 'Jan' in, dan wil ik alledrie de namen (dus ook Evert-jan)
Stel ik vul 'an' in, dan wil ik alledrie de namen
Stel ik vul 'aa' in, dan alleen Jan Klaassen.
Is zoiets mogelijk met behulp van VBA in Excel? Ik ben alleen bekend met notaties als:
Deze notatievorm heeft echter het nadeel dat het echt onderscheidt maakt tussen hoofdletters en beginletters en dat de cellen in z'n totaliteit overeen moeten komen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Groet,
Maikel
In Excel probeer ik geavanceerde zoekfunctie te maken. In principe ben ik op zoek naar een zoekfunctie die meervoudig werkt. Stel ik heb de volgende namen:
Jan Klaassen
Piet Jansen
Evert-jan Koekje
Ik ben op zoek naar een zoekfunctie waarbij ik in een bepaalde cel een zoekcriteria invul en dan alle gegevens uit die lijst krijg. Een aantal voorbeelden:
Stel ik vul 'Jan' in, dan wil ik alledrie de namen (dus ook Evert-jan)
Stel ik vul 'an' in, dan wil ik alledrie de namen
Stel ik vul 'aa' in, dan alleen Jan Klaassen.
Is zoiets mogelijk met behulp van VBA in Excel? Ik ben alleen bekend met notaties als:
Code:
if Workbooks(actbook).Sheets("Persoon").Cells(i, 4) = Workbooks(actbook).Sheets("Sheet1").Cells(10, 7) then
bla bla bla
end if
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Groet,
Maikel