geavanceerde kwis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djemmers

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Ik wil een online kwis maken "zoek de fout".
Ik heb een scan van een pagina (bv van een stirp) waar een fout in zit.
Ze krijgen een minuut de tijd om de fout aan te klikken. (3 kansen)
Klikken ze juist, dan krijgen ze de oplossing te zien.
Indien dat mislukt krijgen ze een kleiner deel van de pagina te zien (waar de fout in zit) en 30 seconden de tijd met 2 kansen
Als dat niet gelukt is krijgen ze de oplossing te zien

De snelheid waarmee juist geklikt en op welke van de twee scans moet bijgehouden worden om later de score mee te berekenen.

Ik kan de imagemaps maken enzo
maar hoe hou ik de tijd die over is bij? En hoe schakel ik over naar de volgende kleinere scan?

En hoe zorg ik ervoor dat je in de broncode van de pagina de oplossing niet kan zien?

Ik ken wel wat php html en javascript maar dit gaat mijn petje te boven en ik kan wat hulp gebruiken.
Ik wil het met php maken omdat ik dan random uit een database de opgaves kan halen.

Ik kijk uit naar reacties

Ok, tijd bijhouden moet je op twee manieren tegelijk doen. Naar de gebruiker toe, toon je een javascriptje dat aftelt van 60 naar 0. Dit is voor zijn gemak; maar je moet er niks aan de serverkant op baseren, want de gebruiker kan het gewoon aanpassen.

Wat je ook moet doen is aan de server kant opslaan wanneer de gebruiker begonnen is. Op die manier kun je uitrekenen of ingezonden oplossingen op tijd zijn.

Om te bepalen waar een gebruiker geklikt heeft, kun je van de image een button maken (das de makkelijkste manier; een input type="submit" met een src="plaatje.png", maar dan wordt de pagina na elke klik vernieuwd) of je moet een javascriptje gebruiken die het bepaald en dan met AJAX communiceert of de locatie goed is (als je niet met AJAX communiceert kan de gebruiker het uit de source code halen) dan kan hij meerdere keren klikken.

Een kleiner deel laten zien kun je met de GD library van PHP doen; daarmee kun je plaatjes openen en bewerken. Je kunt dan een klein deel van de image (rondom de fout) kopieren en alleen dat stukje laten zien. Op die manier kun je ook de correcte oplossing tonen; je kunt met GD een rechthoek op het plaatje tekenen.

Het beste kun je verder gewoon beginnen en wat dingen proberen, als je tegen een probleem aanloopt kun je het altijd nog vragen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan