Geavanceerde rekenmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hallo,
Wie wil mijn geavanceerde rekenmachine testen, deze kan o.a.: Kwadraat, Pi, %, en de standaard dingen (+, -, :, x)
Installatie instructies: Download het updater programmatje NAAR EEN APPARTE MAP (EEN NIEUWE MAP HET LIEFST) open het dan, de Rekenmachine genoemd Watercalculator wordt dan gedownload en geopend, dit programmatje is gelinkt met het hoofd programmajte ZOLANG ZE IN DE ZELFDE MAP STAAN en dat moet ook zo blijven wil je 24/7 (als er een is) updates kunnen ontvangen.

Bedankt,
Tim
Feedback en reacties zou ik zeer op prijs stellen!

Programmatje: Windows Vista/7 versie
XP VERSIE

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt het echt helemaal niet.

Ik probeerde 8x2 te doen, maar dat gaat niet.
Je drukt op 8, krijgt 8 te zien. Je druk op X, krijgt X te zien, maar je drukt op 2 en je krijgt 82 te zien in het zelfde venster. De '= knop' kan ik niet indrukken.

Als je op 'pi' drukt, krijg je een nieuwe venster te zien, (die ik overigens niet helemaal begrijp) maar als je iets probeert in te tikken valt hij terug naar je rekenmachine.

Over het algemeen zou ik de functieknoppen (+-:x) naast de cijfers plaatsen.

PS: Ik draai XP

Na het updaten krijg ik foutmelding geen JIT:
'kan rekenmachien.. niet starten.
Meer info?' <- gaat naar website van microsoft.

Als ik dan naar de map ga en de rekenmachien exe die gedownload is download dan krijg ik deze error:
Code:
************** Exception Text **************
System.ArgumentOutOfRangeException: Index and count must refer to a location within the string.
Parameter name: count
   at System.String.RemoveInternal(Int32 startIndex, Int32 count)
   at System.String.Remove(Int32 startIndex, Int32 count)
   at Watercalculator.Form1.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
   at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
   at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
   at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
   at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

Als ik dan op doorgaan duw komt het schermpje erop,
het eerste wat me opvalt is de slordige lay-out en de DONATE knop :o <- begrijp niet wat die er staat te doen?
Ik kan ook niet op de '=' knop duwen.

Alles wat MattiWare zegt ondervind ik ook.

Bovendien vind ik de beschrijving (About) ook niet echt verhelderend:
"This is my own calculator."

ik zal het fixen, er is trouwens een update beschikbaar voor de updater. die verhelpt dit probleem:
Code:
************** Exception Text **************
System.ArgumentOutOfRangeException: Index and count must refer to a location within the string.
Parameter name: count
   at System.String.RemoveInternal(Int32 startIndex, Int32 count)
   at System.String.Remove(Int32 startIndex, Int32 count)
   at Watercalculator.Form1.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
   at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
   at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
   at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
   at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

ook zal ik nog effe een keer de about veranderen, als ik in de moed ben (wat ik wel aardig ben) kunnen jullie vanavond de 4de update van deze avond verw8ten

Bedankt,
Tim
ik heb weer een update gemaakt, waarom het is weet ik niet maar u moet het bestand Watercalculator.exe verwijderen, als het update programmatje draait, dan moet hij gaan updaten. anders moet u het bestand Watercalculator.exe verwijderen en dan Watercalculator updater.exe openen.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een 'zware' fout gevonden:

Code:
System.InvalidCastException: Conversion from string "1m" to type 'Double' is not valid. ---> System.FormatException: Input string was not in a correct format.
   at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ParseDouble(String Value, NumberFormatInfo NumberFormat)
   at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value, NumberFormatInfo NumberFormat)
   --- End of inner exception stack trace ---
   at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value, NumberFormatInfo NumberFormat)
   at Watercalculator.Square_root.TextBox13_TextChanged(Object sender, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.Control.OnTextChanged(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.TextBoxBase.OnTextChanged(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.TextBoxBase.WmReflectCommand(Message& m)
   at System.Windows.Forms.TextBoxBase.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.TextBox.WndProc(Message& m)

Mag ik vragen wat je toen intypte, in de wortel dialoog zie ik. Iets met 2 keer de punt?

Ik stel voor dat je 'm eerst zelf eens test op stabiliteit.

Dit schiet zo niets op met die 'zware fouten'. ;)

Oke en waar moet die m dan voor staan, zal morgen kijken of ik kan toevoegen dat er alleen getallen kunnen komen te staan

EDIT: de "getal only" textboxen ben ik nu mee bezig, verwacht over 10 tot 30 minuten maar een update

Laatst bewerkt:
er is een update, de textboxen zijn nu alleen getal, en in de main form nog: -+*/ (de reken opdrachten)
Thanks,
Tim

Bij mij werkt het echt helemaal niet.

Ik probeerde 8x2 te doen, maar dat gaat niet.
Je drukt op 8, krijgt 8 te zien. Je druk op X, krijgt X te zien, maar je drukt op 2 en je krijgt 82 te zien in het zelfde venster. De '= knop' kan ik niet indrukken.

Als je op 'pi' drukt, krijg je een nieuwe venster te zien, (die ik overigens niet helemaal begrijp) maar als je iets probeert in te tikken valt hij terug naar je rekenmachine.

Over het algemeen zou ik de functieknoppen (+-:x) naast de cijfers plaatsen.

PS: Ik draai XP
Dat kan kloppen, welke framework versie heb je? Ik draai zelf Win7 64 bits .net framework 4.0 en 3.5.1 (dat is sp1 van 3.5)

*Updare*: De bug fix van de "-" als commando.
Dus er is weer een update beschikbaar, bedankt.
Tim

Er komt bijna een update aan, deze heeft het nieuwe visuele uiterlijk. De testers voor xp zijn welkom, omdat hij het windows 7/ vista glass theme gebruikt. Anders wil ik wel een xp versie ervoor maken.

Bedankt,
Tim

Er is een update uitgekomen, als u de tekst niet kunt lezen, (werk aan een oplossing) maak dan in paint de achtergrond even zwart. De tekst van de buttons zijn namelijk ook doorzichtig.

Bedankt,
Tim

check eerste post voor de xp users! Thanks

- De 'Pi' knop zou denk ik gewoon net als elk ander cijfer de waarde als input invoeren ipv een nieuw venster.
- Idem voor 'SqRoot'

Ook als ik een rij met waardes zoals 3+5+2+8 will optellen gaat dit ook niet zo eenvoudig.

Als je in het 1e veld een getal zet en in het 2e veld bv 2+3 zet doet hij ook niets. (ook kun je daar gewoon dingen zoals '5++4**//**3' invoeren)

Volgens de currency converter (wat ik zou weglaten tot het rekenen allemaal werkt) is 1 CM 2,54 INCH en 1 Miles ... 1609,344 KM/h ... ?!

Ik denk dat je eerst de werking moet verbeteren en dan pas de looks onderhande nemen.

Ook zou je gebruik kunnen maken van unit tests, hierdoor kun je de werking zelf ook zeer goed testen en voorkom je ook dat je dingen stuk maakt bij het wijzigen van je programma. (vb: http://www.nunit.org/)

Ik ben aan het werken aan de update, de visuele dingen zijn mooier en leesbaarder geworden. De pi, wortel zijn nu functies zonder apparte form. Ik verwacht de update op zn vroegs vrijdag en op zn laatst zondag.

Bedankt,
Tim

Alles is klaar op 2 dingen na: de bug reporter werkt nog niet goed, dat ligt aan hotmail niet aan de code. En ik ga proberen om die dll van windows 7 geintergreerd te krijgen in de app zodat ik het glass effect ook in xp kan krijgen.
Bedankt voor het testen, ik verwacht dat het morgenochtend of vanavond de codes etc. Af zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan