Gebeld worden door niet bestaand telefoonnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievt

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo,
Wij worden sinds kort met enige regelmaat gebeld door een niet bestaand telefoonnummer.
Bij opnemen klinkt alleen een toon dat de verbinding verbroken is.
Dat het nummer niet bestaat blijkt uit terugbellen via een ander beveiligde telefoonlijn vanaf een andere locatie.
Het nummer is 06281394849474.
Op zich dus al vreemd want het is een nummer van 14 cijfers.
Bij terugbellen klinkt een automatisch voicemail bericht in het Nederlands dat het nummer niet bestaat met een doorverwijzing naar 08111, waarna de verbinding wordt verbroken.
Weet iemand hier meer over of heeft hier ervaring mee?
Bij voorbat dank voor de response.
Groet,
Arie

Heb weleens gehad dat ik gebeld werd en kreeg ik een Spaans mens aan de lijn, die heel wat vertelde maar ja, ik geen geen Spaans.
Vond het wel heel vreemd, dus opgehangen.

Ook schijnt het weleens te gebeuren dat men gebeld wordt met zo'n nummer en dat doen ze zich voor als MS mensen. En dan moet je allerlei handelingen op je pc verrichten zodat zij er wat op kunnen zetten.
Lijkt mij erg leuk, ik zou wel mee spelen. (zie handtekening!! whahahaha, wordt lachen)

Mijn advies, lekker niet opnemen of gelijk ophangen. Klaar.

Laatst bewerkt:
Telefoonnummers kunnen gefaked worden.....
verder kan dit ook een buitenlands telefoontje zijn, waarbij de voorgaande 00 niet zichtbaar is.

een doorverwijzing naar 08111
Even gegoogeld op "08111 country code":

STD Code or India Area calling code for Muthusandra, Bangalore is: 08111. This Place is Situated in Karnataka.

Dus, 08111 is het net nummer van Karnataka in India.
Dus het zou kunnen dat het indiaanse mensen zijn, die je dingen laten doen op de computer, zoals Femke al zei.

Hier een voorbeeld hoe de indiaanse "scammers" te werk gaan. (Wel in het engels, hoop dat je het een beetje begrijpt :) )

Laatst bewerkt:
Deels opgelost

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik heb de rare telefoontjes gemeld bij de politie.
Inmiddels worden we niet meer gebeld.
Groet,
ArievT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan