Gebeurtenis achter knop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik voel me een beetje een stalker, maar zie jij nog kans om de db te posten?

Je hebt gelijk, ik ben daar een beetje laks mee. Komt ook doordat ik nu al de hele week van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds (door)gewerkt heb. Ik heb zelfs dus de hele Pinksteren maar schriftelijk afgehandeld. Het schijnt mooi weer te zijn geweest :D.

Ik denk dat je nog niet aan de DB toegekomen bent, maar ik ben heel benieuwd hoe jij mijn DB verbouwd hebt.
Ik heb hem zelf ook omgebouwd, maar loop vervolgens weer tegen volgende problemen aan...Ik vermoed dat er in jouw versie niet zulke problemen staan.
Je zou me heel erg helpen als je de DB nog af wilt maken....

Komt voor elkaar. Wellicht handig als je jouw laatste versie ook nog een keer post; kunnen we zien waar er eventueel wat mis gaat.

Beste Octafish,

Hierbij mijn aangepaste DB.

Bij het maken van rapportages en queries krijg ik vaak de fout 'Typen in expressie' komen niet overeen. Ik snap niet goed waar dit vandaan komt.
Ik wil graag kunnen rapporteren op:
- Per auteur de bijbehorende reeks, het aantal delen van de reeks en de delen + titels die ik heb.
- Per eigenaar de titels inzien
- Per boekenkast de titels inzien

Dank je wel weer voor het opnieuw willen bekijken van mijn probeersel.

Bijlagen

Je fout is simpel te vinden, en die komt ook al tevoorschijn als je (correcte) relaties probeert te leggen. Neem je tabel [Auteurs]. Daarin heb je een veld AuteurID, type Autonummering. Dat heeft als veldlengte Lange Integer. Probeer je die te koppelen aan [Boeken], op het veld AuteurID, dan lukt dat niet. En dat komt omdat je in [Boeken] het veld hebt gedefinieerd als "Korte tekst". En "Korte tekst" <> "Numeriek" :). Maak, kortom, je koppelvelden hetzelfde type als je sleutelvelden, in dit geval: Numeriek, Lange Integer.

Wat suf dat ik dat niet doorhad!
Mijn DB doet nu wat ik wil; de rapporten kan ik ook maken.
Helemaal blij dat het opgelost is!!!! Dank je wel!

Toch nog wel nieuwsgierig naar jouw versie, mocht je er nog aan toekomen.
Ik laat daarom het item nog even op'onbeantwoord'staan....

Ik heb het nog steeds heel druk met werk besognes, maar ik zal hem proberen deze week af te maken. Weet niet of-tie dan net zo goed werkt als de jouwe :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan