geblokkeerd door groepsbeleid

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
mijn virus scanner 2013 ( AVIRA) werkt niet meer , als ik die aanklik geeft hij aan =geblokkeerd door groepsbeleid. dit gebeurt ook als ik de nieuwe free versie 2014 wil downloaden en zelfs die van free AVG 2014.
er is niets veranderd of gedownload.
wat kan ik hier aan doen of is dit gekomen door een virus. en bovenal hoe op te lossen, als gemiddelde gebruiker niet met alles bekend .
pc is een windows vista, ik heb het geprobeerd in veilige modus met en zonder netmogelijkheden,maar dan kan ik niets downloaden, hij geeft dan de optie uitvoeren tot 100% en verder gebeurt er niets?????.
p.s. voor iedereen fijne feestdagen en een gezond 2014.

b.v.d. willem
 
dag theknight , hartelijk bedankt alvast voor de reaktie.
helaas gisteren niet verder gekomen omdat allebei de pc raar deden en vooral waar ik geen antivirus meer op kan zetten, ik zit nu bij iemand anders op de laptop en probeer daar vandaag met een usb jouw bovenstaande tip uit te voeren als ik vanavond weer thuis kom.
PS als ik via deze andere pc wil downloaden geeft hij aan dat deze pc 64 bit is terwijl de besmette pc 32 bit. hoe kan ik dit omzeilen of met een andere download want deze download stuurt me elke keer naar de 64bit versie.

willem
 
Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie , ben weer thuis.
hitman pro kickstart staat op usb, via f2 naar bootdevice gegaan en veranderd naar 1e boot usb flash en gesaved. op 2 staat - usb optical drive en op 3 staat internal drive en op b.v. 6 staat nu internal harddisk drive.
ik heb de besmette?? laptop 2x opnieuw opgestart maar deze start niet via de usb maar gewoon via windows op. ik heb nog gewoon via de usb hitman gestart en schadelijke software dia hij gedetecteerd had verwijderd.daarna weer avira en avg geprobeerd te installeren , gaat een heel eind goed tot die weer op het laatst aangeeft:geblokkeerd door groepsbeleid. ik weet het even niet meer.

PS , ZOU HET MOGELIJK ZIJN OM AVIRA OF AVG OP DE USB TE ZETTEN EN VANDAARUIT TE INSTALLEREN??.
 
Laatst bewerkt:
Ok, de TS van het andere soortgelijke onderwerp heeft het na KickStart uiteindelijk opgelost met Malware Bytes Anti Malware. Doe daar ook even een snelle scan mee, je kan het direct naar je Bureaublad downloaden: http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
Vergeet niet eerst te updaten, & het vakje voor de Pro-versie uit te vinken.
Uiteraard uitvoeren als Administrator.

Het zal nog wel het een & ander vinden, waarschijnlijk ook dat wat het starten van USB onmogelijk maakt.
 
hoi theknight,
ik heb jouw tip opgevolgd en malware gedownload en laten scannen , ik heb wel de voledige scan gedaan ( 1 1/2 uur)en hier kwamen 79 bedreigingen uit zoals trojan randsom?? en b.v. hijack. of dit echte virussen zijn weet ik ook niet.
ik hen de usb met hitman kickstart nog niet via de usb uitgeprobeerd maar HOERA , ik heb er een virusscanner op kunnen zetten, AVAST 2014. ik ga geen andere uitproberen, met deze ben ik al hardstikke blij.
GEWELDIG THEKNIGHT ,Ik ga en kan nu binnenkort voor mijn 3 pc's en laptops een virusscanner kopen in de pc winkel. de ene zegt norton en de andere zegt toch b,v, avg online.
heb jij een tip welke de beste is???

nogmaals THEKNIGHT TOPPIE , voor de zoveelste keer heb je me geholpen hardstikke bedankt.

willem 2
 
Ok, mooi dat het toch gelukt is, weliswaar een beetje warrig, maar dat komt vast door de spiritualie feestdagen... ;)

Op je bijvraag aan het slot: Ik heb in het eerder genoemde andere onderwerp nog een paar tips toegevoegd.

Voor het zelfstandig verantwoord kiezen van een AV of FW heb ik een paar maanden geleden eindelijk na jaren alhier een onderwerp geplaatst:

Anti-Virus: Hoe kies je nu de juiste? Zo:

De al geinstalleerde Avast! heeft ook mijn persoonlijke voorkeur, komt altijd hoog uit in de testen, laatste mij bekende test zelfs dik boven de betaalde AVG-versie. Norton was overigens in diezelfde test de winnaar, voor de verandering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan