• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geblokkeerde cellen automatisch wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
eeeuh, nee in beide doelbestanden. Of alleen in het bestand dat je als eerste opent, maar ik weet niet of die volgorde vaststaat.

Wel, in het bronbestand waar die groene en rode cijfers voorkomen kan ik die brongegevens optie wel aanvinken.
In het doelbestand zit helemaal geen verwijzing naar andere bronnen, dus die optie is daar niet aanklikbaar.
Er is geen sprake van een kring verwijzing.

In mijn bron bestand, wat ik als eerste open, heb ik die optie wel aangevinkt.
Daar verschijnt nu nog steeds dezelfde melding.

Dit document heeft cellen met een hyperlink (RECxxxxx) naar het doelbestand.
Een klik daarop zal het doelbestand openen.

Ik open dus maar 1 document: het bronbestand.
In het bronbestand zitten de groene en rode cellen. Die worden opgehaald uit bijhorend doelbestand.
That's all.

Maar de melding is er nog steeds.

Hoi Paul,

Ik snap er niets van, behalve dat jij bronbestand zegt waar ik doelbestand bedoel :-)
Desnoods mail je me de bestanden. Staan ze op jouw pc in dezelfde map?

Richard

Mijn bron bestand is het document waar ik de screenshot van heb gemaakt, en dus ook het document die ik als eerste opstart.
Als ik ze naar je mail, zal ik toch een en ander moeten aanpassen, omdat het uit verschillende folders bestaat. Er staan facturen, adressen etc.

Ik snap het probleem. Maar laten we eerst het volgende recht zetten:
Bronbestand, hiernaar wordt verwezen.
Doelbestand, hiervanuit wordt verwezen via formules. Ofwel, het doelbestand haalt gegevens op uit het bronbestand. Het doelbestand zal bij openen melden dat het gekoppeld is, maar het bronbestand zal niet melden dat een ander bestand gebruik maakt van de gegevens die je daar hebt staan.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar het doelbestand (dat jij dus bronbestand noemt) omdat daar de foutmelding in staat. Wat mij betreft veeg je alle cellen uit waarin waarden staan en geen formules.
(Ctrl+G > Speciaal > Constanten > Delete)

Richard

Ik zal eens kijken of ik de documenten zó kan aanpassen dat jij ze mag lezen.
Ik kan mijn orriginelen niet aangepast opslaan, omdat ik dan mijn boekhouding kwijt ben.....

en via de windows verkenner een kopietje maken in een aparte map?

Beste Paul,

Je instellingen waren zoals ik het ook zou doen, maar er is nog een optie! [Via mail heb ik een paar bestanden van Paul ontvangen].
Ga naar Extra > Opties > Bewerken, en vink het vierkantje af bij 'Bijwerken automatische koppelingen bevestigen'.

Richard

Ja, en dat was ie.
Super bedankt weer Richard !
En de anderen voor het meedenken.
Goede jaarwisseling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan