• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geblokkeerde cellen sorteren en groeperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berk91

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2019
Hallo Allemaal,

Meestal kom ik na wat googlen wel tot een oplossing, maar nu loop ik toch echt vast.
Vandaar dat ik een account heb aangemaakt en jullie om hulp wil vragen :).

Ik heb een Excel bestand waarbij een aantal cellen (kollommen) geblokkeerd zijn. Ook zijn er ook een aantal kolommen gegroepeerd.
Nu wil het bestand zo beveiligen dat gebruikers de cellen niet kunnen aanpassen, maar zowel de kolommen kunnen groeperen als kunnen filteren.

Via Blad beveiligen kan ik wel sorteren en Autofilter gebruiken aanvinken, maar dan werkt het groeperen van kolommen niet.
Nu heb ik een code gevonden die zorgt dat ik wel kan groeperen, maar bij het openen van het bestand kan ik niet sorteren.

Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("Blad1")
.Protect Password:="Secret", UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With
End Sub

Weet iemand wat ik aan deze code moet veranderen om er ook voor te zorgen dat Sorteren en Autofilter ook gaat werken bij het opstarten?

Ik hoop dat iemand mij hiemee kan helpen.

Bijlagen

Bij de beveiliging er opzetten kun je onder aan een vinkje zetten bij autofilter

Bedankt popipipo. Dat heb ik ook al geprobeerd, maar bij het opnieuw openen van het Excel bestand staat het vinkje weer uit...

Wachtwoord in het bestand is trouwens: Secret

Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("Blad1")
.Protect Password:="Secret", UserInterfaceOnly:=True, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True
.EnableOutlining = True
End With
End Sub

Zo doet het filteren wel maar waarom het sorteren niet weet ik niet.

Bedankt! De code werkt inderdaad!
Filteren is belangrijker dan het sorteren, maar het is inderdaad raar dat het sorteren niet wilt werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan