gebrande dvd hapert na een tijdje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zapp5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat een tijdje terug gebrande DVD hapert als ik hem afspeel op m'n Sony home cinema set. Ik heb volgensmij ook een van de eerste dvd branders, de max snelheid is 4x.
Als ik de dvd afspeel op m'n pioneer dvd recorder, of op de pc, dan speelt ie wel goed af. Op dvd-speler in de slaapkamer hapert ie ook.
Mijn dvd+r's bestel ik elke keer via internet. Meestal de goedkoopste.

Kan ik het best een nieuwe dvd brander kopen of heeft iemand tips over de beste merken dvd+r's?

Welkom bij Helpmij.nl

Een brandsnelheid van 4x is niet hoog. Als je besluit een nieuwe aan te schaffen zal je verbaasd staan van de snelheid waarmee je nu kunt branden :)

Ik weet dat ik met een nieuwe brander sneller kan branden, maar wordt mijn probleem dan opgelost? Haperen de dvd's dan niet meer na een tijdje?

En een nieuwe dvd-speler lijkt me juist niet nodig, want alle originele dvd's spelen prima af op m'n home cinema set.

Kan ik het best een nieuwe dvd brander kopen

Daar ging ik op in eigenlijk en of de problemen dan opgelost zijn? Leen eens van iemand en net gebrande DVD en probeer het daar eens mee?

Laatst bewerkt:
Hallo

Volgens mij is een d.v.d. -R compatibeler met meer losstaande toestellen en wordt ook vaker betrouwbaarder gelezen in tegenstelling tot de de door u bebruikte d.v.d. +R ...

Een vervuilde leesoptiek bij de toestellen die moeilijk lezen is nog een mogelijkheid.

Een te traag schrijven van een d.v.d. die b.v.b. 32X schrijven ondersteund is ook een mogelijkheid.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan