gebrande dvd's werken niet altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Hallo,

Ik zit met een raar probleem vind ik, ik heb een vrij groot aantal gebrande dvd's met films op maar sommige spelen niet af op mijn stand alone speler het is een speler van JVC.
Ik brand een dvd en probeer hem in de stand alone speler maar dan geeft hij een disk error, terwijl dezelfde dvd wel op de pc werkt en ook op mijn 2de stand alone dvd speler.

Heb al geprobeerd dvd opnieuw te branden maar dit wil ook niet helpen.
Mijn tante hebben net dezelfde dvd speler van JVC en daar werken sommige ook niet.
Als ik een andere dvd probeer die van hetzelfde merk zijn werken wel.

Heb net nog een dvd geprobeerd maar die gaf er geen geluid bij dus ik probeer die op mijn pc werkt die wel, ik steek hem opnieuw in de dvd speler en dan geeft die opeens disk error terwijl die 2 min ervoor wel afspeelde maar zonder geluid.
Vind het allemaal zeer vreemd omdat al de dvds die ik heb van hetzelfde merk zijn, merk is platinum dvd+r.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik brand altijd met nero. Kan het gewoon niet begrijpen waarom de ene dvd wel gaat en de andere niet, terwijl ze wel allemaal perfect werken op de pc of mijn andere stand alone speler.

Sommige dvdspelers ondersteunen niet alle dvd-typen (-RW +RW enz) terwijl je pc zowat alles afspeelt,dat ze v.h. zelfde merk zijn maakt niet uit,dat kan van type tot type verschillend zijn.
Heb je al 's naar de specificaties v.d. speler gekeken en welke bestandsformaten en soorten schijfjes ondersteunt worden?

Laatst bewerkt:
I.p.v een DVD+ een keer een - gebruiken of andersom bij de probleem standalonespeler wil nog wel eens verhelderend werken.

ik heb zelf ook een dvd speler van jvc en de mijne speelt geen dvd+rw af.
zoals gast0225 en mik zjegger al zeiden probeer een ander type/merk dvd bijvoorbeeld inplaats van een + een - dvd gebruiken wekt dat niet kan je eens een ander merk proberen dat werkt soms ook wel eens.

succes:thumb:

Wel het zit zo ik heb die dvdspeler nu toch al een aantal jaren, en heb ong een 300 dvds van hetzelfde merk platinum dvd+r liggen en die werken wel.
Ik heb nooit geen ander merk gebruikt, dus dit kan toch niet aan het merk liggen, Ik was eerder aan het denken dat de dvd niet goed gebrand wordt, maar dat kan dan ook weer niet want de dvds werken wel op een andere dvd speler.
Ik brand trouwens de dvds tegen 8x met nero voor de veiligheid.

Heb net de dvd die gisteren geprobeerd en opeens werkt die, ik probeer een andere dvd en hij geeft een disk error, Ik probeer terug die andere dvd die werke en nu krijg ik opeens ook disk error?? :shocked: hoe kan zoiets dan??

Al eens de leeskop schoongemaakt? Krijg je speciale schijfjes voor.

neeh dat weet ik niet hoe dit zit, vind het maar straf dat het toevallig nu bij 2 dvd spelers tegelijk problemen geeft, het zou wel kunnen dvd speler is een aantal jaren oud.

lens schoonmaken kan geen kwaad hoor.
vooral als je dat nog nooit hebt gedaan.

verder kan je eens een ander merk proberen en hoeveel dvd's heb je al gebrand met je brander?
kan ook zo zijn dat je brander het aan het begeven is.

kan ook eens een ander brandprogramma proberen.

wat voor bestanden brand je?

Maar ondertussen......
Heb je al geprobeerd wat ik voorgesteld had??????
Of dat artikeltje gelezen.

Maar ondertussen......
Heb je al geprobeerd wat ik voorgesteld had??????
Of dat artikeltje gelezen.

Ik het geprobeerd een film te branden met het booktype op DVD ROM in nero, dit stond op automatisch maar het maakt geen verschil, het heeft altijd gewerkt toen het op automatisch stond.

Lens is inderdaad nog nooit zuiver gemaakt, wist niet dat daar speciale schijfjes voor bestonden.
En brander is nog geen jaar oud, maar dan zou het probleem al eerder zich voorgedaan hebben, en ik brand video bestanden (vob files).

Ik kan eens proberen de lens te zuiveren, al blijf ik het straf vinden dat die dvds ook op 2 andere dvd spelers niet werken.

Nou,als het je gerust steld,ik heb 4 dvd spelers waarvan er 2 mijn zelf gebrande dvd niet lusten.
Het zal toch wel de manier van lezen zijn.

Ja begrijp het gewoon niet dat het nu pas problemen begint te geven, heeft altijd goed gewerkt.
Het was 1 van de eerste dvd recorders, heeft toen heel wat geld gekocht, en hier staat nog een gewoon dvd speler van 50 euro, ziet er totaal niet degelijk uit en die speelt ze wel af, maarja kga nog eens proberen met een ander merk en de lens eens zuiver maken met zo een schijfke.

probeer Nero eens te repareren. Gewoon dubbel aanklikken en na lang wachten kiezen voor repareren.

Ja begrijp het gewoon niet dat het nu pas problemen begint te geven, heeft altijd goed gewerkt.
Het was 1 van de eerste dvd recorders, heeft toen heel wat geld gekocht, en hier staat nog een gewoon dvd speler van 50 euro, ziet er totaal niet degelijk uit en die speelt ze wel af, maarja kga nog eens proberen met een ander merk en de lens eens zuiver maken met zo een schijfke.

Maar dvd fabrikanten kunnen ook hun producten wijzigen zonder kennisgeving.
Vooral platinum,omdat dat een plakmerk is.
Ze produceren zelf niets,dit laten ze uitvoeren door andere fabrieken.

Ricoh
Philips
Mitsubishi
taiyo yuden

zijn onder andere merken die platinum gebruikt.

Maar dvd fabrikanten kunnen ook hun producten wijzigen zonder kennisgeving.
Vooral platinum,omdat dat een plakmerk is.
Ze produceren zelf niets,dit laten ze uitvoeren door andere fabrieken.

Ricoh
Philips
Mitsubishi
taiyo yuden

zijn onder andere merken die platinum gebruikt.

Dan heeft die wijziging toch te maken met hoe de dvd geschreven wordt als dit het geval zou zijn.
Ik zal eens eerst zo een reinigingsschijfke gaan kopen zien als dat helpt.

Hallo

Indien je een reinigings c.d./d.v.d. koopt , let er op (visueel) dat het gebruikte borsteltje een deftig borsteltje is , en niet slechts enkele haartjes , want deze reinigen niet , of bijna niet .

Peter

Hallo

Indien je een reinigings c.d./d.v.d. koopt , let er op (visueel) dat het gebruikte borsteltje een deftig borsteltje is , en niet slechts enkele haartjes , want deze reinigen niet , of bijna niet .

Peter

Ja ik ken er totaal niets van, wist zelfs niet dat deze bestonden, maar kga eens zoeken waar die te koop zijn of kun je die overal krijgen?

Hallo

Bij Traffic en action (lokale winkels) zijn deze spotgoedkoop +/- 3 € , een deftige lokale elektronikawinkel zou deze ook in voorraad moeten hebben.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan