Gebrande DVD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hey, mijn DVD-speler lijkt geen gebrande DVD's te lezen. Gewoon orginele DVD films of iets dergelijks doet hij wel. Het gaat hier om dvd-speler (geen recorder). Waar kan dit aan liggen?

BVD

Heb je dit bij + en - dvd's of maar bij 1 soort?

Even gekeken en zijn +, de - DVD heb ik nog niet geprobeerd. Wat is het verschil dan met het lezen ervan?

Verschil tussen DVD+R(W) en DVD-R(W).

Eigenlijk is er heel weinig verschil tussen deze twee formaten. Het verschil is echter technisch. En is door twee verschillende groepen fabrikanten ontwikkeld. DVD-R was er het eerst en DVD+R kwam later. DVD-R discs doen het bijna op alle dvd spelers en DVD+R is dit percentage lager. Echter moet je nou niet denken, dat je DVD+R, niet kan afspelen. Dit geldt eigenlijk voor de echt oude dvdspelers.

DVD-R:

Voordelen: Percentage van het aantal dvdspelers, die dit formaat ondersteunt ligt hoog.
Nadelen: Loopt technisch achter t.o.v. dvd+r.

DVD+R:

Voordelen: Technisch beter dan dvd-r, hogere brand snelheden en nauwkeuriger. Bij RW direct video-editen vanaf disc mogelijk.
Nadelen: Ondersteunt door iets minder dvdspelers dan dvd-r.

Je kunt een dvd -r proberen of het daarmee wel lukt

Suc6. Laat je het nog wel weten of het gelukt is?

UP

Hey,

Heb een aantal gebrande - DVD's geprobeerd maar die kan de DVD speler ook niet lezen. Wat kan ik hier aan doen?

BVD

(edit: Zie net dat ook orginele films het zelfs niet herkend worden. Wat te doen? )

Laatst bewerkt:
Als zelfs originele het niet meer doen lijkt me dat het apparaat niet geheel lekker meer is. Heb je nog garantie?

Ik heb geen idee hoe het zit met de garantie eigenlijk. PC is jaartje of 2/3 oud. Heb vanmiddag zo'n schoonmaak disc gekocht maar ook die kon hij niet lezen :confused: Hoe zit dat precies met de garantie dan?

Als je pc 2 of 3 jaar oud is dan heb je waarschijnlijk geen garantie meer erop.
Koop een nieuwe dvd speler en alles zal wel weer goed gaan.
Zo duur is dat ook weer niet.
Had je dat eerst gedaan dan had je het geld van die schoonmaakdvd gespaard.

Ach, zo'n punt is die 9 euro niet hoor. Zal vanavond even op internet kijken voor een nieuwe dvd speler/recorder. Dank voor de reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan