Gebrande foto's (dvd) zijn niet meer te openen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

EC1986

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
5
Hoi,

ik heb laatst een mooie data-dvd gebrand met foto's. Nu probeerde ik vandaag weer foto's te openen van deze dvd, maar dat lukte niet. De bestanden staan nog op de dvd, netjes in de mappen, nog steeds netjes .JPG-bestanden, maar ze zijn nergens meer in te openen. Windows Viewer geeft aan: "Deze afbeelding kan niet worden geopend. Het bestand is mogelijk beschadigd of te groot." Ook op mijn andere pc krijg ik deze meldingm, dus het ligt blijkbaar ook niet aan de driver.

Ik heb deze backup in 2 delen gebrand (eerst een deel, later het andere). Normaal nooit problemen mee. Ik vermoed dat ik het ene deel via Windows heb gebrand en het andere deel met Nero. Kan het daar aan liggen? Zijn hier recover-programma's voor oid, of ben ik de foto's echt kwijt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes, EC
 
Als je zo,n DVD brand dan moet je er een multi DVD van maken, anders kan je de eerdere sessie niet meer openen.
 
Ik geloof niet dat het brandprogramma van Windows dat standaard doet.. :confused: Ik heb in Nero bij de 2e brandsessie wel de mappen zien staan, maar misschien kon Nero daar toen al niks meer van maken en is het daardoor misgegaan..
 
Je hebt waarschijnlijk 2 sessies gebrand en daarna gesloten.
De eerste sessie kun je dan niet meer lezen.
Probeer het eens met isobuster
http://www.isobuster.com/nl/

de gratis versie is waarschijnlijk voldoende
 
Dat vermoeden heb ik inderdaad ook.. Isobuster heb ik gedownload, maar heb nog niet door hoe ik met de gratis versie bestanden kan 'redden'.
 
Je moet in Nero het tabblad "mutisessie" het rondje multisessie maken aanvinken en dan komt alles goed
 
Het gaat er mij om HOE hij ze in het vervolg moet branden Dat schijnt hij niet te weten
 
@ curley: Ik ben een 'zij' ;) haha.. Maar in Nero ken ik die optie. Alleen kan dat bij Windows volgens mij niet.. vandaar.

@ wc2wc: Ik zal het help-artikel eens lezen :)
 
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om ISObuster te kopen, want de gratis versie doet niet veel. Ik heb er geen spijt van, want het werkt! Ik heb 30 euro uitgegeven maar ik heb wel mijn foto's terug :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan