gebrande spellen onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcvogelaar

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Al mijn gebrande spellen zoals tombrader 4 en 5 en half life en nog een paar andere kan ik met geen mogelijk heid meer spelen onder xp onder windows 98 had ik totaal geen probleem bij tombraider instaleert hij hem wel maar het beeld is negatief half life instaleerd hij niet eens ook heb ik de compatibiliteit op wndows 98 gezet ik weet niet wat ik er meer aan moet doen om het voor elkaar te krijgen weet iemand raad dan hoor ik het graag.

* TIP *

Zet af en toe eens een puntje en een hoofdletter in je tekst dat leest een beetje makkelijker:D

Bedankt voor de tip, ik zal er voortaan aan denken, maar hoe zit het met de oplossing waar ik om vroeg?
Of let je alleen op taalfouten? (geintje).

Waarom.

Ten eerste,waarom heb je de vraag op opgelost gezet.
Ten 2de Voor xp werken minder spellen.Omdat xp geen drivers voor het spel heeft.Of ondersteunt.Of je emot er een patch voor zoeken.Zodat xp het spel tomvraider,half-life etc.Wel ondersteund.

Ik weet niet hoe het komt maar ik heb die vraag niet als opgelost gezet ik begrijp dat je het beste xp eraf moet gooien om je oude gebrande spellen te kunnen spelen maar wat houdt die compabiliteit dan in?

Bij mij werkt alles perfect, zowel oude als nieuwe gebrande spellen.
Dus ik weet niet of je het probleem daar moet zoeken...

Geplaatst door mcvogelaar
Bedankt voor de tip, ik zal er voortaan aan denken, maar hoe zit het met de oplossing waar ik om vroeg?
Of let je alleen op taalfouten? (geintje).

In dit geval wel;)

nu wel over de vraag ...

Wij hebben hetzelfde probleem, veel spellen werken niet onder XP. Onze oplossing is dan maar om dual-boot te draaien. Met BootMagic hebben we een opstartkeuze gemaakt: XP of ME. Onder ME draaien oude spellen wel goed. Ik heb geen idee waarom, maar een vriend van mij zei dat oude spellen soms rechtstreeks de hardware aanspreken, wat XP niet meer toestaat. Ik heb het er bij laten zitten, dualboot werkt prima.
Coen.

veel games hebben administrator rechten nodig onder windows xp.

als de gebruiker account die niet heeft dan loop je tegen dit soort problemen aan.

je kan de rechten van de user accounts wijzigen in configuratiescherm/gebruikers.

pe.

maarre.

Maarre xp is oo keigenlijk niet voor xp vindt ik dan.Omdat het niet word ondersteunt door xp.Soms kun je drivger voor xp downloaden om spellen te laten draaien.Maar soms gaan die spellen er niet eens op dus kijk dan altijd op de achterkant op de doos,gebrande cd's:als je bijv.Het spel RCT2 hebt. ga je naar de site en kijk je wat de minimum requirements zijn.En daar meot je als het goed is dan zien voor welke processor hij is.

Je hebt helemaal gelijk. XP is lekker stabiel, maar zeker die verschillende identiteiten werken niet goed. Musicmatch (jukebox) kan ik b.v. alleen maar met beheerdersrechten draaien. Age of Empires II idem dito (nota bene een Microsoftspel!) En voor Midtown Madness 1 (ook MS) heb ik al een paar drivers gedownload, maar het blijft een slecht beeld geven.
Coen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan