Gebruik andere XP-installatie CD-ROM, bij structureel Installprobleem !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle CD's zijn hetzelfde. Als je contant problemen hebt zou ik eerst al je hardware eens goed nalopen.

Dat heb ik al tot in den treure gedaan.
Alle hardwarecomponenten eruit gehaald, een voor een geplaatst; in een andere volgorde aangesloten etc.
De crash doet zich nooit op een en hetzelfde moment voor (was dat maar zo), dus is ook niet naar een of ander stuk hardware of software te herleiden !
Ik heb zelfs op enig moment alles geinstalleerd gekregen en prompt na een aantal maal de PC opnieuw
starten, crashte XP wederom, met de in de topic omschreven melding.
Vreemd blijft dat alle OS's GEEN probleem hebben met de hardware/softare in/op mijn PC en XP (als het een hardwareprobleem is ?) kennelijk wel !
Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is de raidcontroller er uit halen en de installatie op '1' HD uitvoeren. Als dat lukt zou ik de 2e HD altijd nog op de firewire - als externe HD - kunnen aanlsuiten.

Ook de voeding na laten kijken? Een instabiele voeding waarbij de spanning soms wegzakt heeft tot gevolg dat je hele systeem instabiel is. Dit zul je vooral merken als je de processor 100% benut en een zware videokaart 100% gebruikt, b.v. bij het spellen van zware games.

1) Is dit advies ontleend aan de voortdurende melding van de crash en wat je in de topic hebt gelezen van alle pogingen om tot een oplossing te komen ?;
2) Hoe test je de voeding ? Hoe merk je dat deze mogelijk niet helemaal goed werkt ?
3) En dan nog blijft de vraag waarom alleen dit probleem
bij/met XP ?
4) Overigens ik speel geen spellen, ik brand wat muziek en doe simpele bewerkingen met Adobe Photoshop.

Een voeding testen kun je over het algemeen niet zelf, tenzij je de beschikking hebt over een goede multimeter, oscilloscoop en een aantal stevige weerstanden die als belasting gebruikt kunnen worden. Makkelijkste optie is tijdelijk een andere voeding proberen.

Ik heb dat andere topic niet gelezen, wil ik ook niet, zo ga ik vers het probleem aan.

1) Het betreft toch de voeding, die geheel bovenin de PC-kast zit, om de PC van stroom te kunnen voorzien ?
2) Indien er met de voeding iets aan de hand zou zijn, waarom dan alleen problemen met installeren van XP en NIET de eerder OS's ?

Systeem : Athlon(tm) XP 1600+ 512 MB, EPOX 8KHA moederbord, vier partities op 2 HD's van 40 Gb gekoppeld door raidcontroller, Matrox G550, HP 950C, Epson scanner 1240photo, creative SBlive, Trustmonitor PV 17 OSD, Liteon CD-brander 1610 2B, Liteon DVD-rom LTD 163, Logitech compatible mous, Sitecom 10/100 Ethernet adapter LN-020.

Je kijkt teveel naar het "XP" verhaal. Als je alles al hebt geprobeerd en je maakt gebruik van een legale XP versie dan zul je toch verder moeten zoeken.

Met de voeding bedoel ik inderdaad die stroomdoos met al die draden ;)

Nogmaals, met alle oudere OS's GEEN vergelijkbare
problemen. Draai b.v. nu met WinME, zonder problemen, behalve dan het feit dat XP op meerdere onderdelen beter en sneller performt.
Dus, het gaat juist om XP en nergens anders om.

Geplaatst door Yari02
Nogmaals, met alle oudere OS's GEEN vergelijkbare
problemen. Draai b.v. nu met WinME, zonder problemen, behalve dan het feit dat XP op meerdere onderdelen beter en sneller performt.
Dus, het gaat juist om XP en nergens anders om.

En juist dat beter en sneller presteren vraagt meer van het geheugen, processor, harddisk en videokaart die daardoor allemaal iets meer stroom gaan gebruiken, wat dus net teveel kan zijn.
Heb je al eens ander geheugen geprobeerd, XP is bijzonder kieskeurig voor wat betreft hele kleine geheugen foutjes waar andere Windows versies zo overheen stappen.
Ook ik zoek het in de hardware/drivers maar niet in XP zelf.

Geplaatst door maestro12
Heb je al eens ander geheugen geprobeerd, XP is bijzonder kieskeurig voor wat betreft hele kleine geheugen foutjes waar andere Windows versies zo overheen stappen.

Vooral het geheugen ja. Windows 9*/ME stapt makkelijker over fouten heen dan XP/NT/2000. Daarom krijg je bij Win9*/ME wel eens van die ondoorgrondelijke "blue screens" die veroorzaakt worden doordat een defect geheugenadres wordt aangesproken.

XP/NT/2000 werken allemaal op de NT-kernel die veel strenger omgaat met geheugenproblemen.

Geheugen e.d. heb ik inmiddels getest en heb de een voor de ander (2 X 256 MB)omgeruild, zonder succes.
Overigens de crash en daarbij de volgende melding, doet zich dus nooit voor tijdens het met XP werken, maar ALTIJD, NA dat ik de PC weer opnieuw start; en dan lijkt mij het stroomgebruik bij 'op dat moment van PC starten' minimaal :
Stop : C0000218 {registerbestand fout}
Het register kan het volgende onderdeel(bestand) niet laden \systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel. Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar. Bezig met starten van de fysieke geheugendump De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp
Stop: C000021a{onherstelbare systeemfout}

Hoe heb je de schijven getest? Toch niet met het testprogramma van Windows hoop ik?

Download van de site van de fabrikant het diagnosetooltje.

1) Begrijp ik hieruit dat je de de mogelijkheid van een defect aan de voeding hiermee uitsluit ?
2) Ik heb van Matrox zelf het testprogramma gebruikt.
En daar kwam geen rampspoedmelding o.i.d. uit voort.
De HD's lijken mij dus in orde.

Nee, ik sluit niets uit. Ik ben gewend om alles als een oorzaak te bezien tenzij het tegendeel bewezen is.

Maar wat kan ik nu nog, als je de hele geschiedenis beziet, voor oplossingen aanwenden; behalve dan het
laten testen (en evt. vervangen) van de voeding.

Jij hebt kennelijk een hele andere kijk op het opsporen van problemen. Je hebt alles getest behalve de voeding, ergo, leen ergens een goede voeding en probeer dat uit. Kost je niets en je weet of het aan je voeding ligt.

Ligt het ook daar niet aan ben ik bang dat er toch wat met het moederbordje aan de hand is.

Nee, ik begrijp best dat je stap voor stap te werk moet gaan en elke mogelijkheid in- ofwel uit moet sluiten.
En verder:
1) Welke kijk op lenen moet ik hebben; praat je uit ervaring dat die dingen kennelijk overal makkelijk te lenen zijn ! !
2) Is zo'n voeding makkelijk er uit te halen en weer er in te zetten. Is er op internet een gebruiksaanwijzing te downloaden ?
3) Evt. een probleem met het moederbord, maar dan ook weer alleen m.b.t. XP (de performance van XP t.o.v andere OS's) !

Ik heb nog nooit problemen gehad met het lenen van onderdelen, nu heb ik hier een uitgebreide kennissenkring. Gewoon vragen.

Een voeding inbouwen is echt een eitje. Gewoon stekkertjes eruit - stekkertjes erin. Kunnen er maar op één manier in.

Dit zegt Microsoft over de foutmelding die je krijgt.

Stop : C0000218
CAUSE
This problem may occur if either of the following conditions is true:
The hardware where you are trying to install Windows XP may not be compatible with Windows XP.
The hard disk where you are trying to install Windows XP may be damaged.

En dan hoeft het nog niet zo te zijn dat je harddisk beschadigd is, het kan ook zijn dat je controller niet compatible is, je kabels niet helemaal fris meer zijn, of dat je een moment te weinig spanning hebt.

Ik blijf zeggen hardwarefout. Even voor de zekerheid, tijdens de setup gebruik je f6 om het raid stuurprogramma te installeren????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan