gebruik cartridge fotozwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorrie01

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hoi, Ik gebruik een Canon pixma ip4300

naast de gewone zwarte inktcartridge, zit er ook nog een inktcartridge fotozwart in,

ik print toch regelmatig foto's, maar het lijkt niet dat die inkt gebruikt wordt,

moet ik dat ergens apart aangeven dat fotozwart dient te gebruikt worden, of gebeurt dit automatisch en valt het gewoon nog niet op dat er al fotozwart gebruikt werd,

Ik kan het zo vlug niet terug vinden, maar volgens mij gebruikt hij die fotozwart alleen maar wanneer je in de eigenschappen van je printer aangeeft dat je op fotopapier afdrukt.
En uiteraard in beste kwaliteit.

Die fotozwart wordt enkel en alleen gebruikt als het contrast met het standaard mengen van cyaan/magenta/geel niet tot genoeg zwart wordt verkregen en pas dan schakelt de printer over tot het gebruik van de fotozwart. Zelfs als je papierinstelling op fotopapier staat en met de hoogste afdrukkwaliteit. Dus donkere gedeelten in je foto's worden vrijwel uitsluitend verkregen door het mengen van C/M/Y en pas als het pikzwart is wordt fotozwart gebruikt. Gevolg: je fotozwartpatroon gaat een paar keer langer mee dan de andere patronen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan