• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik index en vergelijken Foutmelding verwijzing lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimJST

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2016
Goedenavond, Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat dit goed werkt. Ik heb (voor mijn doen) een vrij ingewikkelde functie gemaakt. Een combinatie tussen VERGELIJKEN en INDEX. Nu geeft hij bij sommige cellen een foutmelding: 'verwijzing naar lege cellen' Zie bijvoorbeeld de download bij tabblad rapportage Arnhem alle felrode cellen. Ik kom er niet achter wat het kan zijn. Kan iemand mij helpen? Dank alvast!

Bijlagen

De werking van de functies INDEX() en VERGELIJKEN() kan je prima via <F1> opvragen. Als je een voorbeeldje plaatst wat op zich goed is dan wel graag een leesbaar geheel.:d

Als de uitkomst in B79 16 moet zijn dan heb ik de vraag begrepen. Deze formule doet dat.

PHP:
=INDEX(Arnhem!$A$6:$MX$276;VERGELIJKEN(A$1;Arnhem!$A$6:$A$276;0);VERGELIJKEN(A79;Arnhem!$A$4:$MW$4;0))

Je moet er wel voor zorgen dat de zoekwaarden identiek zijn. Ra is voor Excel compleet wat anders dan RAET.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan