Gebruik Isnull en Like "*" in Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

euphonium

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo,

ik gebruik de volgende code in een query als criteria in Access in het veld [Id]

IIf(IsNull([Forms]![Verstellingen]![ID]);Like "*";[Forms]![Verstellingen]![ID])
echter als het veld [Id] leeg is krijg ik geen records te zien,( ik wil alles zien), als het veld [ID] gevuld is werkt de query perfect.

Graag een tip,

Mvgr Dick

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik gebruik de volgende code in een query als criteria in Access in het veld [Id]

IIf(IsNull([Forms]![Verstellingen]![ID]);Like "*";[Forms]![Verstellingen]![ID])
echter als het veld [Id] leeg is krijg ik geen records te zien,( ik wil alles zien), als het veld [ID] gevuld is werkt de query perfect.

Graag een tip,

Mvgr Dick
Probeer deze eens:
Code:
IIf(IsNull([Forms]![Verstellingen]![ID]);[ID];[Forms]![Verstellingen]![ID])

Is null functie

Helaas Guus,

Ook ik [ID] invul krijg ik geen records te zien als dit veld leeg is.

Groeten,

Dick

voorbeeld

Hierbij een uitgeklede versie, als gebruiker uitgevinkt is en dus [ID] leeg wil ik in het formulier alle records zien.

Groet Dick

Bijlagen

helaas kan ik hier geen rar lezen. waarom zip je het niet? zit standaard in windows tegenwoordig.

Het is geen dbase maar het is Access.
Ik heb het een en ander aangepast aan je code. Je zou de hongaarse notatie aan moeten houden. Dat doen de meeste mensen omdat het sneller te overzien is waar het over gaat.

Keuzevak25, KeuzeLijst23 en Keuzeoptie21 heb resp. cboGebruiker, lstVerstellingen en optKeuzegebruiker genoemd. De eerste is een combobox, de twee een listbox en de derde een option button.

Kijk maar wat ik veranderd heb en vergelijk die met jouw code.

Enjoy!
HTH:D

Bijlagen

Leerzaam

Hartelijk dank, erg leerzaam
Zal eventuele volgende problemen op het Acess forum plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan