• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruik kolomnaam op volgend blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lia IJsselsteij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Als ik een groot excel bestand maak, met diverse kolommen die langer zijn dan 1 blad, wil ik de kolomteksten vast kunnen zetten voor de volgende bladzijden. Dus, als ik een regel verwijder of diverse regels tussenvoeg, de kolomkoppen op het volgende blad gewoon op de juiste plaats blijven staan. Nu kopieer ik de koppen naar het volgende blad, maar als ik iets wijzig op blad 1 wijzigt ook de positie van de koppen op blad 2 enz.
Wie weet raad?

kolom koppen vast houden

Als je in een data bestand rij 1 hebt gebruikt voor kolom namen,
en de eerste kolom (a)de namen van personen bijv.

Zet dan de cursor in cel b2 klik vervolgens op venster en daarna op titels blokeren

het resultaat is dan dat je bij elke print En de veldnamen bovenaan tegenomt
En de rij namen ook

sucses

groet Rien

Laatst bewerkt:
Venster > Titels blokkeren

is inderdaad wat je moet kiezen Lia. Eventueel kan je er voor opteren om het scherm in stukken te delen door te klikken op en te slepen met wat zich naast en boven de scroll bars bevindt: verticaal een =, horizontaal een | als je begrijpt wat ik bedoel.

Wigi

Lia, of bedoel je met printen?

Bestand
Pagina instelling
Blad
Klik op het rode pijltje bij rijen bovenaan op elke pagina en selekteer de kolomkoppen. Vervolgens klik je weer op het rode pijltje.
Ok

Nu krijg je bij het printen op iedere pagina je kolomkoppen te zien.

Koosl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan