• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruik maken van een formule - berekening van een totaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedykepke

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Hoi meedenkers,
eerst en vooral, ik heb alle vragen omtrent VO ondertussen overlopen, doch omtrent mijn probleem geen oplossing gevonden.
Hier wat ik wil bekomen door gebruik te maken met VO.
Ter verduidelijking van mijn verzoek: in bijlage voorbeeldfile met de nodige functies.

Via een keuzelijst (opgemaakt voor kolom B, lijn 50 of 51, naargelang de optie 'mee' of 'terug') duid ik een bepaalde optie aan.
Als er geen aantallen ingevuld worden in kolom A lijn 50 of 51, selecteer ik via de keuzelijst (kolom B, lijn 50 of 51) de optie 'blanco lijn' aan.
Met deze optie ervaar ik geen problemen.

Wel wil ik een oplossing vinden voor het volgende:
- in kolom A lijn 50 of 51 vul ik een aantal in, bv: 1
- via de keuzelijst in kolom B lijn 50 of 51 duid ik de betrokken optie aan: bv: europallet mee à 10,00 € = tekst
- in kolom E lijn 50 of 51 dient het totaal te komen, hetzij:
aantal van kolom A: bv 1 x 10,00 € (---> de prijs van de specifieke aangeduide pallet) = 10,00 € ---> bedrag te komen in kolom E lijn 50 of 51

Alvast op voorhand een dikke merci voor 't meedenken.

Doei Speedy

Bijlagen

Goeiemorgen,

Code:
=A50*RECHTS(B50;7)*1

Je kan ook gaan werken met een opzoektabel, dat is wat makkelijker te onderhouden.
Maar bovenstaande code doet wat je vraagt denk ik.

Gr,

Joske

bedankt voor de snelle reactie Joske,
doch ik snap niet goed wat je juist bedoelt.
Zoals: waar dien die code te komen bij VO.

Ik werk met een keuzelijst in kolom B regel 50
in deze keuzelijst zit er:
blanco lijn
europallet mee à 10,00 €
VDM pallet mee à 45,00 €
metaalpallet mee à 70,00 €

zo de uitkomst is altijd verschillend, naargelang de optie die daar werd aangeduid

ciao
Speedy

voor E50:
Code:
=A50*--DEEL(B50;VIND.SPEC("à";B50)+2;5)

Beste Speedykepke,

Ik heb een excel bestand voor je gemaakt. Ik heb echter je excel bestand aangepast. Hoop dat je hier blij mee bent. Ik heb ook sommige dingen bewust zichtbaar gelaten zodat je kan zien waar het staat en wat er staat. Dit moet je dan wit maken want als je het b.v. uitprint zie je het staan.

Wat je als tekst wit moet maken en vooral niet moet verplaatsen ivm formules:

1. Cellen A1 t/m A6
2. Cellen B1 t/m B6

Opmerkingen:

1. In de cellen B20 t/m B48 zitten dropdown menu's. De tekst die rood moet worden wordt ook rood. De prijzen achter de rode tekst worden met een negatieve getal aangegeven.
2. Cel G46 telt alleen de positieve getallen op en cel G50 alleen de negatieve getallen. Ik heb het niet voor elkaar gekregen dat het negatieve getal in cel G50 als een positief getal weergegeven kan worden maar ik denk dat dit juist wel handig is.
3. Cel G51 trekt de teruggebrachte pallets van de totaal prijs af.
4. In de cellen F12 t/m F13(boven de regel btw klant) zit een witte knop verstopt. Als je daarop klikt dan wis je in 1 klap alles wat je hebt ingevuld mbv de dropdown menu's. Kan niet ongedaan worden gemaakt.

Bijlagen

Hierbij een iets ander insteek
Maak een tabel met alle artikelen en pallets met daarachter de prijzen.
Via dropdown menu kun je eenvoudig de juiste artikelen selecteren
De artikelen, mee/terug en prijzen allemaal in aparte kolommen.

Bijlagen

bedankt voor 't meedenken en 't geven van een oplossing.
Notitie: de lay-out wijkt echter af van het origineel.

ach Rikja, het was al gesignaleerd, dus een berichtje en vooral een emoticoontje te veel.
Hou je toch gewoon bezig met jouw winkel, dat volstaat !
Je moet niet naar hier komen om de forumregels van jouw site af te dwingen.

PS. Dit is geen "denigrerende" reactie.
Op deze site zijn PB-tjes met andere forumleden buiten het gewone forum wel toegelaten en dat doe ik dan ook.
Misschien even het begrip "privé" opzoeken in een woordenboek.

Laatst bewerkt:
de lay-out wijkt echter af van het origineel.
Een andere insteek heeft ook een iets andere layout nodig.
En zoveel verschil zit er ook weer niet in.
Het formaat is gelijkgebleven, enkel zijn er wat lege cellen nu gevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan