gebruik MSconfig in vervolg op stoppen automatisch startende programmas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toegang

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
58
Als ik de PC start wil de computer ook Internet Explorer starten. Zoals mij hier aanbevolen heb ik MSconfig geïnstalleerd en start IE niet meer op (vandaar dat ik de vraagstelling als opgelost heb gemarkeerd).
Nu heb ik alleen het probleem verplaatst! Want ik moet tijdens het opstarten bij msconfig eerst drie keer doorklikken voordat de startup is voltooid. Hoe ondervang ik dit?
 
Excuses, ik heb het programma gedownload en gestart (samengevat als geïnstalleerd).

Ik heb nu ook de MSconfig van M@rio naar binnen gehaald . . . . . . Het probleem blijft.

Laat ik ook wat specifieker zijn. Het eerste scherm dat ik krijg geeft de volgende tekst: “You have used the System Configuration Utility to make changes to the way Windows starts. The System Configuration Utility is currently in Diagnostic or Selective Startup mode, causing this message to be displayed and the utility to run every time Windows starts. Choose the normal Startup mode on the General tab to start Windows normally and undo the changes you made using the System Configuration Utility.” Omdat ik IE heb uitgeschakeld vervalt MSconfig in deze Selective Startup mode. Als ik voor de normale opstartprocedure kies besluit MSconfig alle programma’s (incl. IE) aan te vinken . . . . . Dat wil ik niet en ga dan voor de selectieve opstartprocedure. Dit levert het derde scherm op waar ik wordt opgedragen de pc te herstarten om alle doorgevoerde wijzigingen aan te brengen. Als ik dat doe begint het liedje van voren af aan! Maw ik kies voor de optie om het programma zonder herstart te verlaten en met het probleem te blijven. Of IE en geen MSconfig of geen IE maar wel MSconfig moeilijkdoenerij.
 
Hoi,

Je brengt in MSConfig > Opstarten de wijzigingen aan die je wilt aanbrengen.
Dan start je de pc opnieuw op.
Na de heropstart krijg je dat venstertje met "You have used the System Configuration Utility to make changes to the way Windows starts..."
Onderaan in dat venstertje staat een optie die je kunt aanvinken (in de trant van "Dit bericht in het vervolg niet meer weergeven..." - maar dan in het Engels).
Vink die optie aan!
Klik OK.

Dan is je probleem opgelost, volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan