In mijn programma heb ik docenten die bepaalde vakken geven. Nu wil ik per vak de taakbelasting berekenen voor die docent. De belasting hangt echter af van het type vak (theorie, oefeningen, labo). Afhankelijk van dat type mag voor elk uur les, een bepaald aantal uren belasting in rekening worden gebracht. Dat aantal uren ligt vast, maar kan wel wijzigen doorheen de jaren. Vandaar dat ik daar graag een variabele van zou willen maken. Ik had dit eerst geprobeerd met een parametertabel met slechts 1 rij en voor elke variabele een ander veld. Als ik dan een query maak zonder join (omdat er toch maar 1 rij in de parametertabel staat), kom ik de juiste resultaten uit, maar dan kan ik in die query en bijhorende formulier het type niet meer aanpassen.
Ik dacht dan publieke constanten te declareren in vba, maar die kan ik dan weer precies niet gebruiken in een query. Kan iemand mij hier op weg helpen?
Ik dacht dan publieke constanten te declareren in vba, maar die kan ik dan weer precies niet gebruiken in een query. Kan iemand mij hier op weg helpen?