Gebruik van Debug.Print

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Op een gegeven moment bouw ik in mijn project een string op. Deze string wil ik ergens anders gebruiken. Vroeger gebruikte ik dan Debug.Print() met tussen de haakjes de naam van de string en ik had vervolgens in het "immediate windows" ter beschikking. Dat lukt mij niet meer. De string wordt goed opgebouwd want dat heb ik gecontroleerd met MsgBox(strSQL). Ik zie dan in het scherm de gemaakte string staan maar ik kan die daar niet kopiëren.

Nog een klein detail: Bij het BUILDen krijg ik een errorlijst met een aanduiding van de fout en een lijnnummer en kolomnummer waar in de code de fout staat. In het codescherm vind ik de lijnnummer en kolomnummer nergens terug. Vroeger met VB6 was dat wel te zien.

Wie helpt mij uit de nood?

Er van uitgaande dat je visual studio gebruikt:

Code:
Debug.WriteLine("text");

Je moet nog wel even het 'Output' window zichtbaar maken.

In de instellingen kun je linenumbers aanzetten, deze komen dan aan de linkerzijde te staan. (je kunt ook dubbelklikken op de error)

Bloodshed bedankt,de lijnnummers zijn ok. Maar van debug-print (in lijn 74) krijg ik nog niks te zien. Wat doe ik fout?Debug1.jpg

Laatst bewerkt:
Je kunt je build target wijzigen in de werkbalk. Je hebt de build op release gezet, als je deze terug zet op debug zal de functie werken. (zie afbeelding)

2uj34tf.png

Uiteindelijk is de debug.print ook gelukt.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Vraag opgelost en topic mag gesloten worden.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan