• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruik van IF of ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneezesnoeze

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Als ik een ALS-formule wil gebruiken in en excel-sheet moet ik dan rekeninghouden met mensen met engelse versie van Excel ?

Kan ik er voor zorgen dat het excel-bestand zowel goed opent in een nederlandse excel als in een engelse/amerikaanse excel.

Als ik bij mezelf met mijn engelse instellingen een ALS-formule gebruik zie ik direct #NAME

Nee, daar hoef je geen rekening mee te houden.
Je kan locale (bijv. Nederlandse) formules gebruiken en excel zet dat eventueel vanzelf om naar engels of wat dan ook.
Alleen in VBA gebruik je engelse formules of je moet met FormulaLocal gaan werken.

Succes,

Prettig.

Welke instelling bepaald of excel "IF" of "ALS" moet gebruiken. (of welke instelling bepaald of C# een engels / nederlands bestand maakt) ?

Ik programmeer met C# en gebruik formulalocal maar mijn "=ALS....." bleef toch echt "=ALS...." in de engelse versie van excel.

Je kunt, als je c# automation doet, je "locale" forceren. In dat geval zijn de code's altijd Engels en is de output altijd compatible met de uiteindelijke taal. Enige nadeel is dat je dan wel goed uit moet kijken met datums, omdat die ook engelse kunnen zijn.

Klopt helemaal.

Ik heb het local geforceerd omdat ik de volgende foutmelding had

"Old format or invalid type library"

Als ik er dan nl van maak, is het bestand dan alleen voor de Nederlandse excel ?

Nee, uiteindelijk wordt alles terug geconverteerd naar een neutrale code. Als dat goed gebeurt kun je de excel weer vervolgens in elke taal openen.

Ja je hebt gelijk. Niet dat ik daar aan twijfelde maar het is wel leuk om te zien dat de theorie klopt met de praktijk.

Ik heb de cultureinfo geforceerd op "en-US" en de IF-formule gebruikt. Het bestand vervolgens geopend in een nederlandse excel en dan staat er inderdaad "ALS".

Echter als ik de nl-NL instel of geen waarde instel dan krijg ik de fout "old format or invalid type library".

Dit zou ik toch ook moeten kunnen instellen ?

Volgens mij heeft dat te maken met of dat language pack officieel ondersteund wordt in jouw versie. Als je een office in 1 taal hebt en windows in een andere en ze ondersteunen niet beide de talen volledig krijg je dat probleem.

Zie ook deze link: http://blogs.msdn.com/b/vsto/archiv...rror-when-automating-excel-christin-boyd.aspx

Met excel 2007+ en .net versie 4+ is het dus by default en-us tenzij je het specifiek terug aanpast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan