Gebruik van Queries in formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikerron

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Hallo,

Is er een "vuistregel" voor het gebruik van een query in een formulier?
Er zijn diverse mogelijkheden om een query in te zetten,
Formulier: gegevens "Recordbron"
Formulier: Keuzelijst, "Rijbron"
Gebeurtenis procedure, dus binnen VB: d.m.v een
DoCmd.RunMacro
waarbij je naam van de aanwezige Query meegeeft
of
Gebeurtenis procedure: d.m.v. een
DoCmd.OpenQuery
waarbij je naam van de aanwezige Query meegeeft
of
Gebeurtenis procedure: d.m.v. een
db.CreateQueryDef
waarbij je een SQL-string aanbiedt die je binnen VB opgebouwd.

Is de ene manier beter dan de andere, in feite bedoel ik dan "efficienter" / sneller.

Momenteel gebruik ik de genoemde manieren "door elkaar", ik denk dat er toch wel een voorkeur aan te geven is.

Ron

Je moet gebruiken wat je het handigst vindt. Als er al snelheidsverschillen zijn (en zelf zie ik ze ook niet) dan gaat het om een triljoenste seconde of zo; daarin kun je echt geen kopje koffie scoren :)

Octafish,
Oké, dan maak ik me daar niet meer "druk"over. Ik zal wel even uitzoeken of ik consequent ben in het gebruik.
In min geval maak ik gebruik van een BE met een Mysql database en daarmee kun je ook nog gebruik maken van views.
Een view is in feite een "lege"tabel die "gevuld"wordt op het moment dat deze view wordt geactiveerd.
Zou het dan nog uitmaken of ik de Select-queries omzet naar views?

Ron

Je kunt dacht ik nog wel een view aanspreken middels een koppeling (doe ik zelf ook wel met een SQL server) maar of je daar veel snelheid mee wint... Een view is ook niet zo heel veel anders als een serie queries, met dit verschil dat je beter gebruikersrechten kunt instellen op een view. Bijvoorbeeld om personen rechten te geven op bepaalde datasets, waar dan niet de data inzitten waar ze geen rechten voor hebben. Een view is dan makkelijker te beheren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan