gebruik van quotes in VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter bnf1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bnf1

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
ik wil graag een nieuw formulier openen op basis van de gegevens in het huidige formulier
(code)
Private Sub nieuwe_opdracht_Click()

DoCmd.OpenForm "Opdrachten", , , "kenteken = " & Me.kenteken, , acDialog
End Sub
(/code)

nu bestaat het kenteken uit letters cijfers en min-tekens
kenteken is in de database gedefinieerd als charvar(8) = dus tekst

rond Me.kenteken dient ook nog een combinatie van enkele en dubbele quotes te komen maar dat krijg ik niet goed.
Ik krijg nu 'invalid column name "ABC" ' (het kenteken is hierbij 12-ABC-3)

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen

alvast bedankt,
Frank

Bijna goed...

Code:
Private Sub nieuwe_opdracht_Click()

DoCmd.OpenForm "Opdrachten", , , "kenteken = '" & Me.kenteken & "'", , acDialog
End Sub

(Geldt ook (de opmerking 'Bijna goed') voor de haakjes rondom de code tags: dat moeten rechte haken zijn: [ en ] dus.)

Thnx, OctaFish,

bedankt voor je snelle antwoord.
het werkt perfect.

kan ik nu ook het kenteken op het nieuwe formulier tonen?
en is het mogelijk het opdrachtnr (primair key in de tabel opdracht) te genereren?

mogelijk zijn deze vragen al ooit gesteld. hoe kan ik het best in dit forum zoeken?

je ziet het, één antwoord levert weer meer vragen op....
nogmaals dank

Frank

Bij nieuwe vragen kun je het beste een aparte topic aanmaken; niet alleen kan deze dan op <Opgelost> (wat-ie ook is :) ) maar je trekt misschien ook andere helpers die het antwoord op de nieuwe vraag wel weten, maar 'm nu misschien links laten liggen.
Om te bepalen of je zelf een opdrachtnummer kunt genereren, moeten we eerst weten hoe dat nummer is opgebouwd. Dat kan namelijk alleen maar als je geen AutoNummer gebruikt. Als je een Public variabele declareert in een willekeurige module, kun je het kenteken daar aan toewijzen bij het afsluiten van het formulier. Het kenteken wijs je vervolgens toe aan een tekstvak via de variabele.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan