Gebruik van usb-C op Thinkpad X13

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb een nieuwe Thinkpad X13 gen 2 Intel aangeschaft. Zat net op een site van Lenovo te kijken naar het manual, maar bij veel zaken staat dat er verschillen kunnen bestaan tov wat daar wordt aangegeven. Wat er dan anders kan zijn, wordt niet vermeld.
Ik zocht naar een usb-c aansluiting maar die zit niet op mijn X13, behalve waar de lader in moet. Ik kan uit de manual niet opmaken of die ook bruikbaar is om er bv een externe ssd in te prikken.
Het manual is tevens voor de T14 en die heeft wel een aparte usb-C. Maar het symbooltje van de usb-C lader ingang is bij de T14 een stopcontact en bij mijn X13 een stopcontact met een flts tekentje.

ik lees dat de X13 2 usb-c ingangen heeft.
"Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 USB-C"

.Ja, maar volgens die Lenovo website niet, Wordt ook niet getoond op de afbeelding en bij de T14 wel. Zoals ik aangaf staat op die afbeelding bij de aansluiting voor de lader een icoontje met een stekkertje plus een soort bliksemflitsje. Er naast zit een aansluiting die er exact op lijkt met alleen dat bliksemflitsje. Ik heb geprobeerd of er een usb stick met usb C in past. Maar beide maken geen contact, lijkt alsof ze er niet ver genoeg in passen. Die icoontjes in het manual zijn ook (lastig) leesbaar op de laptop (zie afbeelding).

X13 gen2.webp
Bericht automatisch samengevoegd:

Dit is van het manual van Lenovo

X13 manual.webp
Bericht automatisch samengevoegd:

De icoontjes die me met die flitsjes niet duidelijk zijn

X13 en T14 icoontjes.webp

Laatst bewerkt:
Flitsjes wil zeggen dat de connector ook stroom kan léveren.
Pc heeft zo te zien meerdere usb-c aansluitingen.
Thunderbolt kan nog meer zoals extern scherm aansturen.
Externe ssd zou geen probleem moeten zijn, vrees anders voor het moederbord…. 🤔

Is overigens al een paar jaar van de markt, dus echt nieuw zal hij niet zijn?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan