Gebruik Voipbuster via vaste telefoon en mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stardance

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Hallo, ik gebruik al jaren Voipbuster via de pc om te bellen naar vaste telefoon nummers, dit werkt prima.
Nu ben ik phone to phone aan het uitproberen, dus met mijn vaste telefoon bellen naar een andere vaste lijn, dit kost zover ik zie 0,05 cent per gesprek.
Nu zit ik eraan te denken om mijn vaste lijn bij UPC op te zeggen en met Voip op de vaste lijn te gaan bellen, is dit mogelijk?
En is het echt dat je maar 0,05 per gesprek betaald? En kan je dan nog wel worden gebeld op je vaste telefoon, naar een Voip nummer?
Ik heb geprobeerd mij erin te verdiepen maar snap er niet zoveel van, om eerlijk te zeggen.
Misschien dat iemand het mij duidelijk wilt uitleggen?
Ook met Voip bellen op mobiel, hoe werkt dat dan?

Ik lees allemaal over servers enzo, geen idee wat het inhoudt.
Toen ik belde met phone to phone kreeg ik op mijn vaste telefoon een 011 nummer te zien, terwijl ik naar ene 040 nummer belde, hoe werkt dat dan?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan en wilt helpen.

Alvast bedankt!

Om ook gebeld te kunnen worden heb je een voip-in telefoonnummer nodig. Kun je o.a. kopen op wereldnummers.nl
Deze kun je dan heel eenvoudig koppelen aan je Voipaccount. Voordeel is dat je ook je doorschakeling kunt wijzigen, als je lang weg bent kun je doorschakelen naar je mobiel en zo, maar dat is niet gratis.
Je kunt verder een ATA adapter kopen (bijvoorbeeld Grandstream) en daar je gewone telefoon op aansluiten. Deze adapter zet je gewone telefoonsynaal om in VoIP. Is heel makkelijk aan te sluiten. Bel je vaak naar bijvoorbeeld buitenland en vast en mobiel neem dan een VoIPtelefoon met meer lijnen. Dan kun je meerdere accounts erin kwijt. Voipbuster heeft bijvoorbeeld freedays en is dan gratis naar vaste lijnen in een hoop landen, maar duur naar mobiel. Op lijn 2 zet je dan een goedkopere provider voor de mobiele lijnen die je veel belt.

Dankjewel voor je reactie.

Ik gebruik inderdaad al freedays en bel regelmatig met Voip naar vaste nummers.
Mobiel is inderdaad wat aan de prijzige kant.
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus d.m.v. mijn eigen huistelefoon met een adapter via Voip gaan bellen en kost mij dit verder niks.
Behalve dan een eigen telefoonnummer aanvragen en de freedays.
Dus ik heb verder geen voip telefoon nodig?

Ik zie alleen op wereldnummers.nl dat je niet een nummer uit je eigen woonplaats kan aanvragen, met hetzelfde kengetal.
Klopt dat?

En ik had ook via mobiel geprobeerd om met voip te bellen, maar dat is dus niet gratis begrijp ik? Ik had Voip gedownload maar als ik dan belde ging daar toch wat freedays van mijn account af.

Ik ben blij dat er iemand heeft gereageerd op mijn vraag, want ik kwam er zelf niet uit. :thumb:

:)

Wereldnummers.nl

Je kunt met je mobiel de mobilevoip app of een andere app zoals linqphone op je smartphone zette en je Voipinstellingen van Voipbuster gebruiken.
Je belt dan op 3G of wifi.
Voor Voipbuster maakt het geen verschil of je vanaf je vaste telefoon of mobiel belt: Voip is voip en wanneer je belt vanaf je mobiel gaat het van je freedays af.
Voor het nummer is het handig om wanneer je thuis bent de app op je mobiele telefoon uit te zetten. Dan gaat je gewone telefoon over wanneer je gebeld wordt.
Ga je weg zet dan je adapter/telefoon uit, dan gaat je mobiel over.
Ontvangen is altijd gratis, dus zowel op mobiel als op je mobiel, zolang je maar Internet hebt.
Je kunt op een PBX account opzetten via bijvoorbeeld www.pbxes.org. Dit is gratis en iets ingewikkelder. Hiermee kan je o.a. instellen dat allebei je telefoons overgaan en online voicemail instellen. Handig voor later, maar niet meteen nodig.
Via [url]www.wereldnummers.nl [/URL] zijn inderdaad nog niet alle regio's beschikbaar. Je kunt het beste een regio uit de buurt nemen.
De beste adapter vind ik de Grandstream Handytone. Op marktplaats en zo te koop voor 2 tientjes. Kun je gewoon je huidige telefoon houden.
Succes!

Oké, dankjewel.
Ik zal binnenkort eens op zoek gaan naar zo'n adapter en het gaan uitproberen.

Voip op mijn mobiel maakt in principe dan niks uit, gaat toch van je freedays af dus dat is niks goedkoper dan normaal bellen naar een mobiel nummer.
Dus dat laat ik maar gewoon zoals het is.

Bedankt voor je hulp en ik hoop dat het mij zal gaan lukken. ;)

Groetjes Karin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan