Gebruiken van JBL pulse 2 met MSI CR61 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

robjeah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2015
Goedemorgen,

Ik ben al dagen bezig om mijn reeds aangeschafte JBL pulse 2 bluetooth speaker te gebruiken via mijn laptop. De reden dat ik de speaker wil gebruiken via bluetooth is omdat er een aux kabeltje vast zit in de poort waardoor het gebruiken via aux onmogelijk is. Hier zoek ik geen oplossing voor.

Waar ik wel een oplossing voor zoek is het installeren en gebruiken van mijn JBL pulse 2 via bluetooth vanaf mijn laptop. Wanneer ik via mijn bluetooth adapter (generic bluetooth adapter) een connectie maak met de speaker, dan geeft mijn laptop aan daadwerkelijk verbonden te zijn ( ook de speaker geeft dit aan ). Vervolgens geeft mijn laptop aan verschillende stuurprogramma's te moeten installeren. Na een tijdje zoeken geeft mijn laptop aan dat er geen stuurprogramma's gevonden kunnen worden/ geïnstalleerd kunnen worden waardoor ik vervolgens mijn speaker niet kan gebruiken terwijl deze wel verbonden is.

Nu heb ik gelezen dat mijn JBL pulse 2 gebruik maakt van een A2DP connectie die volgens onderzoek op internet niet ondersteund wordt in windows 7. Mijn vraag is waar kan ik een A2DP driver downloaden en hoe kan ik die op de juiste manier installeren?. Of zijn er andere mogelijkheden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast enorm bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rob Luijten

Laat ik het zo zeggen: A2DP werkt minstens gedeeltelijk in Windows 7: Ik kan (bijv.) afspelen op mijn computer wat ik stream aan audio vanaf mijn smartphone.
De smartphone heeft dan, als apparaatfunctie: A2DP Source

Ik zou verwachten dat jouw JBL zich dan als A2DP Sink zou moeten melden.
De driver release notes maken niet duidelijk of dit betekent dat via Bluetooth verbonden apparaten als A2DP Sink zijn aan te sturen:
Support Win7 A2DP Sink.
maar gegeven dat mijn smartphone de apparaatfunctie A2DP Source vermeldt zou ik denken dat het inderdaad mogelijk is om een (via Bluetooth verbonden) A2DP Sink te hebben (in jouw geval die JBL, dus).

De Bluetooth module is (vlgs. de driver althans): Realtek Bluetooth CSR, CSR A04, CSR A06 of 8188CE-VL
als 1 geheel, waar (ook) de WLAN/Wifi module in is geïntegreerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Pieter,

Super bedankt voor de site van msi met nieuwe drivers. Ik heb de bluetooth opnieuw geïnstalleerd en nu verschijnt mijn JBL pulse 2 wel bij de afspeelapparaten. Ik ben momenteel niet thuis dus kan het helaas niet testen. Maar ik denk door het downloaden van deze nieuwe bluetooth software het probleem is opgelost!

Super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan