Gebruiker aanmaken zonder dat hij in mappen van andere kan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
293
Hi iedereen,

Ik wil graag weten hoe ik profielen (lokale profielen) op mijn windows 10 machine bepaalde rechten kan geven.
Normaal heb ik altijd een AD met daarin GPO .

Maar wil twee accounts op een lokale machine aanmaken en daarin dat ze in bepaalde lokale mappen inmogen.
De machine zit niet op het AD dus echt wanneer je via gebruikers - account aanmaken doet vanaf daar dat ze niet in bepaalde mappen mogen op de c/d/e schijf van mij..<- draait allemaal lokaal.

Natuurlijk wel zijn/haar eigen mappen ziet..
 
Afhankelijk van de rechten die je op je machine hebt ingesteld.

Wat mag de gelimiteerde gebruiker wel? installeren e.d.?

Als het alleen om bepaalde mappen gaat en de hoofdaccount is admin kun je van elke directory waar je andere gebruikers geen toegang toe wil geven gewoon "USERS" weghalen uit de rechtengroep, bijvoorbeeld
 
de groep users of alleen de personen uit de groep users? Want dadelijk kan ik uit me eigen account (dus niet de admnistrator account) er zelf ook niet meer in....???

Afhankelijk van om hoeveel mappen e.d. het gaat natuurlijk. Anders kun je ook een "DENY" groep maken, DENY groep toevoegen aan gevoelige mappen en dan andere users in de DENY groep plaatsen.

Ik wil alleen dat ze op het internet kunnen.
En in mappen en op de c:/ schijf niet kunnen maar wel weer bijvoorbeeld in mijndocumenten om foto's op te slaan enz...

Ik ga dus even dat proberen met deny!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan