Gebruiker in Server2003 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

daand

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Hallo, allemaal

Het is mij eindelijk gelukt om Windows XP PRO aan Server 2003 tekoppelen en meld ook via Administrator aan, maar nu wil ik een eigen account aanmaken hoe doe ik dat???
Het gaat allemaal via Vmware

en dat ik het later ook via Windows Virtual PC kan aanmelden

Laatst bewerkt:
Op de server: Start -> Uitvoeren -> dsa.msc
(of via Start -> Systeembeheer -> Active Directory - gebruikers en computers)

Je kunt op alle werkstations die aan het domein zijn aangemeld (dus bijv. die Windows XP Pro waar je het over had) inloggen op het nieuw gemaakte domeingebruikersaccount. Wil je op dat Virtual PC ding ook kunnen inloggen op een domeinaccount, dan zul je die Virtual PC ook eerst als werkstation in het domein moeten aanmelden (dus analoog aan die XP Prof computer hierboven).

PS: Op de server kun je met een 'normaal' domeingebruikersaccount niet aanloggen, wel met een (domein-, backup- etc.) administratoraccount.

off-topic: Ik zie dat je toch maar niet met Windows 2008 bent begonnen, maar met Windows 2003. Dat vind ik een verstandige keuze voor iemand 'die net begint' met servers.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Op de server: Start -> Uitvoeren -> dsa.msc
(of via Start -> Systeembeheer -> Active Directory - gebruikers en computers)

Je kunt op alle werkstations die aan het domein zijn aangemeld (dus bijv. die Windows XP Pro waar je het over had) inloggen op het nieuw gemaakte domeingebruikersaccount. Wil je op dat Virtual PC ding ook kunnen inloggen op een domeinaccount, dan zul je die Virtual PC ook eerst als werkstation in het domein moeten aanmelden (dus analoog aan die XP Prof computer hierboven).

PS: Op de server kun je met een 'normaal' domeingebruikersaccount niet aanloggen, wel met een (domein-, backup- etc.) administratoraccount.

off-topic: Ik zie dat je toch maar niet met Windows 2008 bent begonnen, maar met Windows 2003. Dat vind ik een verstandige keuze voor iemand 'die net begint' met servers.

PS: Kom even naar de chat dan kunnen we verder prate
Tijs.

Wel kan ik op Administrator aanmelden via de domain. Ik heb ook een account aangemaakt met als naam daantje en wachtwoord Sprite32525 maar in XP Zegt hij dat de server niet aanstaat raar.

PS: Kom even naar de chat dan kunnen we verder praten als je niet meer banned bent

Laatst bewerkt:
Tsja, dan moet je toch eerst nog wat anders doen, namelijk het ip-adres van de DNS-server in het domein (dus van die W2003 server) instellen op het XP werkstation.
PS: Het aanmelden op het het domein van de XP Prof pc had ook moeten mislukken zónder die aanpassing...

Tijs.

Heb wel een vast Ip Adress in de Server en niet op de XPPC

Tsja, dan moet je toch eerst nog wat anders doen, namelijk het ip-adres van de DNS-server in het domein (dus van die W2003 server) instellen op het XP werkstation.
PS: Het aanmelden op het het domein van de XP Prof pc had ook moeten mislukken zónder die aanpassing...

Tijs.

Wat ik bedoel is niet het ip-adres van de XPPC aanpassen, maar in de DNS-server instellingen van de XPPC het ip-adres van de server invullen...
Zie hieronder.

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• dns_werkstations_w2003domein.JPG
    dns_werkstations_w2003domein.JPG
    44,5 KB · Weergaven: 139
Grr dit is de dns 127.0.0.1 raar maar dit heb ik niet zo ingesteld

'Damn'?

En wat bedoel je precies? "de xppc account administrator van de server "?

Dat ik op de administrator account van de Domain kan aanmelden terwijl dat ie in XP Staat Disabled

Bijlagen

• Error Domain aanmelding.png
    Error Domain aanmelding.png
    52,9 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
En het probleem?

Je domeinadministrator staat los van de administrators op je client..

Oh.. Maar dat zei je helemaal niet in voorgaande posts.
De melding lijkt me op zich vrij duidelijk..

Heb je het IP v/d server nu al ingevuld bij de DNS van de cliënt? Post daar eens een screenshot van.

Goed, ik neem aan dat je op de server een ip-adres in de vorm 192.168.x.x hebt ingesteld. Op de server moet daarna 127.0.0.1 als DNS server worden ingesteld in de TCP/IP instellingen óf datzelfde 192.168.x.x adres dat het ip-adres is van de server.
Op de werkstations moet als DNS-server dat 192.168.x.x ingevuld worden (=het ip-adres van de server). Zie mijn schermafdruk uit mijn vorige posting.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oh.. Maar dat zei je helemaal niet in voorgaande posts.
De melding lijkt me op zich vrij duidelijk..

Heb je het IP v/d server nu al ingevuld bij de DNS van de cliënt? Post daar eens een screenshot van.

a w8 ik zie het

aangepast.

Nu Pakt hij alsnog de Administrator account alleen. Niet de rest dan geeft hij aan dat het account niet bestaat ofzo

Alleen weet ik niet wat ik bij WINS Server in moet voeren

Bijlagen

• Netwerk Status XP.png
    Netwerk Status XP.png
    72,7 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Iets meer info a.u.b.

Niets.

De netwerk instelling van vmware staan als NAT ingesteld zeg maar een virtuale ip

Ik weet het niet meer kunnen we het via Teamviewer oplossen??

Laatst bewerkt:
Nu Pakt hij alsnog de Administrator account alleen.

Ik neem aan dat je hier het lokale Administrator-account van de XPPC bedoelt, en dus niet het domein administratoraccount.

Doe eerst maar eens een paar schermafdrukken van Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
op de server én op de XPPC, zodat we wat meer weten.
Doe ook een schermafdruk erbij van Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam
op de server én op de XPPC.
Totaal dus 4 schermafdrukken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan