Gebruiker in Server2003 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat je hier het lokale Administrator-account van de XPPC bedoelt, en dus niet het domein administratoraccount.

Doe eerst maar eens een paar schermafdrukken van Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
op de server én op de XPPC, zodat we wat meer weten.
Doe ook een schermafdruk erbij van Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam
op de server én op de XPPC.
Totaal dus 4 schermafdrukken.

Tijs.

Ik wil dit verder afhandelen via teamviewer als het kan

Afgezien van wat kleine configuratiefoutjes, was de gebruiker Daan aangemaakt als computer.

Gebruiker opnieuw aangemaakt, en hij is nu ingelogd :).

Nog als zeer bedankt, nu even in Windows Virtual PC Testen.

Nope lukt niet

Laatst bewerkt:
De problemen zijn intussen i.s.m. mij opgelost via teamviewer.

@daand: Klik even op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"), bijna bovenaan deze webpagina.

Tijs.

Als ik het me goed herinner waren er DNS problemen én het was de bedoeling dat (voor gewone gebruikers) de Mijn Documenten werd omgeleid naar een gedeelde map op de server.

Ik heb eerst de DNS problemen opgelost/gecheckt. Daarna een gedeelde map gemaakt voor de omgeleide Mijn Documenten (juiste deel- en bestandsrechten), een nieuwe Afdeling/OU Gebruikers gemaakt, groepsbeleid eraan gehangen met de juiste omleiding, en toen een gebruiker in AD verplaatst naar die nieuwe Afdeling/OU. Omleiding van Mijn Documenten lukte. Hierna heeft daand nog een nieuwe gebruiker in die nieuwe Afdeling/OU aangemaakt, en omleiding werkte daar ook.

Hierna is het nog gebeurd dat daand zijn vmware laptop heeft geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Hierdoor was ook in VMWare de gebruikte ip-ranges veranderd, en dus moesten de instellingen worden omgebouwd naar een nieuw ip-netwerk. Dit is overigens ruim na de werkzaamheden van de vorige paragraaf (wat eigenlijk het antwoord was op zijn (laatstgenoemde) probleem met gebruikersnamen).

Tijs.

USB-sticks zijn niet praktisch in het geval van grote bestanden. Een vaste harde schijf is dan vele malen sneller.

De burst rate van mijn usb stick is ongv 22,5MB/sec dus snel genoeg,

Een beetje HDD draait zijn hand niet om voor 80 MB/sec, de Samsung Spinpoint F3 zit rond de 150 MB/sec, en in RAID en bij SSD's wordt dit alleen maar sneller.

Dus "snel genoeg" is relatief :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan