gebruiker verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
649
hoi,

ik heb windows xp een tijd geleden opnieuw op mn pc geplaatst, maar de vorige gebruiker staat nog steeds op de c-schijf.
Ik zou deze graag willen wissen daar ik ze toch niet meer nodig heb, ik kan er ook niet in en wissen lukt ook niet.
'de toegang is geweigerd' of 'toegang niet toegankelijk'

kan ik deze eventueel verwijderen via veilige modus?

de mappen bevinden zich in C:\Documents and Settings

dank bij voorbaat
 
probeer eens via start, uitvoeren. Typ daar control userpasswords2 in (let op de 2). Zet een vinkje bovenaan. Klik op de naam die weg moet en klik op verwijderen en dan op toepassen. Vinkje weer weghalen en opnieuw opstarten.

Kijk eens of in C de naam dan ook weg is?

Je hebt dus xp over die oude versie heengezet zonder te formatteren. Dan blijft de documents en settings intact.
 
ik dacht dat ik geformatteerd had tijdens de instalatie, ik denk 'snelformateren'... ik ga nu effe proberen via 'uitvoeren'
laat wel wat weten of het gelukt is
thnx
 
Tijdens installatie formatteren blijft ook documents en settings staan.

Alleen eerst formatteren via een opstartdiskette en dan een schone installatie voorkomt dit mocht dit ooit nog een keer voorkomen.

We horen wel of het lukt.
 
hoi, heb net geprobeerd via uitvoeren, de gebruiker die ik wil verwijderen staat er niet tussen.
er staat:
administrator (hier ben ik op ingelogd)
Aspnet 'ASP.NET Machine Account'(zou niet weten wat dit is)
gast
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • clipboard01.jpg
    clipboard01.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 45
hmm, vreemd. Dan zou je inderdaad via veilige modus kunnen proberen om die map met gebruikersnaam te verwijderen.
 
ok, ga nu dan proberen via veilige modus,

tot zo
 
lukt niet :-(
 

Bijlagen

  • clipboard01.jpg
    clipboard01.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 34
bijlage gebruikers
 

Bijlagen

  • clipboard02.jpg
    clipboard02.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 39
mijn link geeft deze oplossing welke ikzelf in het verleden met succes heb gebruikt.

GEBRUIK HET COMMANDO NET USER :

Heeft u een probleem met een aangemaakt gebruiker welke u niet kunt verwijderen of maken, dan doet u er verstandig aan om een command venster te openen (kies Uitvoeren en type cmd) en gebruik te maken van het commando NET USER. Met dit commando krijgt u een lijst met alle aangemelde gebruikers. Met het commando NET USER NAAM /ADD kunt u een gebruiker toevoegen en met NET USER NAAM /DELETE kunt u een gebruiker verwijderen. Vooral de laatste kan nog wel eens van pas komen. Het commando NET biedt overigens nog meer mogelijkheden, zie het commando NET en NET HELP. Ook het commando CACLS kan u van pas komen bij het verlenen en ontnemen van gebruikersrechten

Voor ASP kijk eens hier

http://mvps.org/marksxp/WindowsXP/aspdot.php
 
Laatst bewerkt:
hier dan
 

Bijlagen

  • clipboard04.jpg
    clipboard04.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 40
klik in de verkenner eens rechts op die map en dan eigenschappen. Misschien dat "alleen lezen" is aangevinkt??

Ik begrijp het dus goed dat hij bij de accounts nergens staat, alleen in de verkenner?
 
tanja, inderdaad, alleen-lezen stond aangevinkt...
 
Probeer op de oude naam van de gebruiker die je wilt verwijderen een account aan te maken.
Als dit lukt kun je hem daarna misschien wel verwijderen of in ieder geval de mappen leeg maken.
Als het niet lukt betekend dit dat er in het register nog sporen van de oude gebruiker staan.

Jan
 
nee, via rechtse muisknop-verwijderen lukt niet, zelfde als voorheen.

kga nog ff proberen via veilige modus
 
dankje jan, ga ik ook proberen als raad van tanja niet lukt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan