Gebruiker wil niet afmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Als ik als administrator inlog op een XP Pro PC en ik kies voor afmelden doet de PC helemaal niets. Hij reageert nog wel, ik kan programma's starten maar afmelden negeert hij gewoon. Als ik via CMD de schakeloptie shutdown -l geef dan werkt het wel.

Dit is gekomen na de installatie van de Lexmark Z42 USB printer (teminste, daarna viel het mij op).

Enig idee?

PS: ik meld mij dus nu af met een .bat bestand...
 
Andere accounts hebben er ook geen zin in...

Afsluiten en opnieuw opstarten worden ook genegeerd.
 
Printerinstallatie ongedaan gemaakt? Herstelpunt gebruikt?
 
Ja, logisch nummer 1 ;). Maar de printer moet wel op het systeem geïnstalleerd staan...
 
Ja, systeemherstel heeft de drivers gedeïnstalleerd en nu gaat afmelden weer. Ik ga nu weer de drivers installeren... Kan het zo zijn dat de USB kabel het afmelden tegenhoudt ofzo?
 
hoe ziet zo'n bat bestand eruit? kun je dat zelf maken?
 
Dat kan ja.

Voor afmelden is het bijvoorbeeld:

Open kladblok
typ de volgende tekst:

shutdown -l

opslaan als
bestandsnaam: afmelden.bat
bestandtype: alle bestanden
 
Na het her-installeren van de printerdrivers weer het zelfde probleem.

Teminste, het gaat een paar keer goed en dan kapt ie er mee.

Enig idee?
 
Afmelden

Hoi,

Het lijkt mij inmiddels een duidelijk op te lossen probleem als je het mij vraagt.
Probeer een LPT-kabel, werkt dit niet, dan proberen de laatste updates van de drivers te krijgen, anders printer terug en een andere kopen ?

Succes,
Richard
 
Afmelden

Overigens,

Zoekt XP ZELF de goede drivers niet uit van zijn installatie-bestanden of CD-ROM ?
Bij de meeste printers zoekt XP het zelf uit.

Richard
 
Ik wil de CD-rom wel gebruiken, maar XP blijft volhouden dat er een nieuwe printer is en installeert hem zelf. Maakt niet uit dus. Draait nu op XP drivers.

LPT is aangesloten, tot nu toe nog geen problemen. Ik ga morgen verder testen.

Printer terug gaat wat moeilijk, is 3 jaar oud:D.

Maar ik heb exact dezelfde printer en ik heb XP home en daar heb ik totaal geen last...
 
Afmelden

Oops, tja 3 jaar oud wordt inderdaad wat moeilijk dan.
Hou ons op de hoogte als je wilt, ben zeer benieuwd of dit probleem nu met die kabel is opgelost.

Je hoort het wel meer over USB-kabels dat deze wat rottig doen soms ...

Succes,
Richard
 
Nu lijkt 'ie het wel weer te doen, met zowel USB als LPT...

Vreemd vreemd vreemd.
 
Aha, doet het niet. Ik meld gebruiker aan, alles prima, afmelden afsluiten ok. Maar als ik afmeld en opnieuw aanmeld (of met andere gebruiker) begint het. Dan doet ie opeens moeilijk, moet ik weer met een .bat afmelden en dan rebooten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan