Gebruiker wil zelf de inhoud aanpassen. Hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Men heeft me gevraagd om simpelweg in HTML een tabel maken.
Eenmaal online wil iemand anders die geen noties heeft van HTML gemakkelijk de inhoud van die tabel kunnen veranderen.
Hij wil de tekst in de cellen regelmatig kunnen veranderen.

Hoe pak ik zoiets aan ? En hoe gaat zoiets in z'n werk ?

Een CMS systeem lijkt me dan de beste oplossing :)
Dan kan de gebruiker zelf in een editor dingen wijzigen en dat insturen.
(Google eens naar CMS)

Je kunt ook elke cel in de tabel met een druk op de knop (en de juiste rechten) vervangen door een input-field en vervolgens de pagina opnieuw naar de schijf wegschrijven nadat de gebruiker het gewijzigd heeft, maar dat is wat moeilijker en vergt enige PHP kennis.

Ja, dat kan met een Content Management Systeem. Je kan ook iets programmeren waarmee je tekst inleest uit een gewoon tekst-bestand, dat door iemand anders op de server wordt gezet.
Wat een handige oplossing is hangt erg van de kennis (html? programmeertalen?) die jij hebt en de persoon die ermee gaat werken (kan hij/zij omgaan met FTP?)

Een CMS stelt vaak technische eisen aan de server (bijvoorbeeld PHP en MySQL). Als het om iets eenvoudigs gaat, bijvoorbeeld voor intern gebruik, zou ik hiervoor niet zelf iets gaan ontwikkelen. Dan zou ik kiezen voor een gehoste oplossing.

Als je meer details hebt kunnen we je beter adviseren :)

Kijk bijv. eens naar: Joomla gratis en hartstikke goed.
Je kan er voor zorgen dat als een gebruiker zich registreert, dat hij dan meteen de mogelijkheid heeft om de berichten aan te passen, maar wat je misschien beter kan doen is per gebruiker kijken of hij/zij iets mag aanpassen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan