Gebruikeraccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

soldierdbtc

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
hoi mensen,

heb een nieuwe probleem.

dat is:

ik heb 1 Gebruiker op mijn XP (royko)(administator) en ik wil mijn wachtwoord instellen zodra ik daar heen gaan

1. start
    configuratiescherm
    gebruikeraccounts
    en dan mijn account ''royko''
    wachtwoord instellen

als ik daar ben, kan ik niks invoeren als ik klik niet als ik tab doe niet helemaal niet:(

zodra ik op die blauwe dingen druk bijvoobeeld: bij ww dan he Geheugensteun dan krijg ik de een scherm: gebruikeraccounts en daarin staat: niet nader omschreven fout

asder.png

ik wil weten hoe ik weer een wachtwoord kan instellen of een omweg.
en hoe ik dit allemaal kan oplossen ik wil gewoon daarin kunnen typen

dit heb ik ook Bij nieuwe gebruiker aanmaken daarin kan ik ook niks typen.
wie weet hoe dit kan? en wie weet hoe ik dit op moet lossen?

Laatst bewerkt:
Wat je zeker kunt doen is het volgende: Stel een nieuw wachtwoord in via de CMD-prompt (wordt ook wel Opdracht-prompt genoemd).

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
net user royko "mijnnieuwewachtwoord"

[Natuurlijk de tekst mijnnieuwewachtwoord vervangen door wat je als nieuw wachtwoord wilt hebben.]

Als je administrator-rechten hebt kun je via diezelfde Opdracht-prompt ook het wachtwoord van andere gebruikers wijzigen:
net user anderegebruiker "zijnnieuwewachtwoord"

Succes,

Tijs.

dankjewel mensen :D

kan ik nog 1 ding vragen?

dat is wie weet hoe ik deze fout weg krijg??

ik vind het al knap dat iemand dit al wist:P

ben zelf ook een icter :D maar pas voor 3-4 jaar en doe pas sinds 2 jaar niveau 3 :D

Dan kunnen we de hulp forums wel gaan opdoeken als we per mail verder gaan. Via het forum heeft een ander die mogelijk hetzelfde probleem heeft er ook nog wat aan.;)

klopt :(

maar ik ze mogen mij mailen en naatuurlijk heb ikzelf ook liever dat ze het gewoon op de forum zitten :D

maar ik ben heel vaak weg van een pc enzo :( en krijg het dan binne via sms wat ik moet doen enzo

dus eigenlijk daarom hem ik me mail bijgezet
maar je hebt wel gelijk ik zal het effe aanpassen

Ik heb eens op een ander forum de net user <username> * methode gepost en er werd misbruik van gemaakt;) Dus ik had hem door gemaild maar aangezien hij hier boven al staat... Doe ik mijn mail even bijvoegen.

Ik post dit liever niet op helpmij.nl maar ik heb een oplossing
Start > Uitvoeren > cmd
net user <username> *
dan kun je een pass invoeren

Brian(RoboticPro)

Ik heb eens op een ander forum de [XXXXXX] gepost en er werd misbruik van gemaakt;)

Aansluitend op wat Crash al schreef:
Het is juist de bedoeling dat er geen 'afgeschermde' oplossing komt maar een oplossing die, zo mogelijk, breder ingezet kan worden als dat zinvol is. Helpmij is goed geïndexeerd op Google, dus de kans is groot dat Nederlanders met een vergelijkbare vraag hier de oplossing vinden. Dat scheelt in het aantal nieuwe vragen op Helpmij of andere computerfora.
Open oplossingen geven lezers (dus niet alleen de topic-starter) de mogelijkheid om er nog wat van te leren ook.

Verder zou je je moeten realiseren dat elke methode die hier op het forum wordt aandragen hoogstwaarschijnlijk al 'ergens op het Internet' is aangedragen. Er kan door helpers zo goed als onmogelijk geclaimd worden een nieuwe of exclusieve oplossing bedacht te hebben.

'Misbruik' is nooit te voorkomen (wat je daar dan ook maar mee bedoelt), want ga er maar vanuit dat je oplossing al ergens anders ook wordt aangeboden. De vragen en antwoorden op Helpmij zijn in het Nederlands. Dus dáár ligt dan (onder anderen) 'de kracht' van Helpmij, dat mensen met een nederlandse/vlaamse achtergrond hulp kunnen krijgen, ook al is het antwoord waarschijnlijk ook op een engelse/chinese/spaanse/etc. website te vinden.

Fijn dat je een deel van je tijd beschikbaar stelt voor hulp! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan