Gebruikers account omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Kun je een geinstaleerd profiel binnen in windows ook omzetten naar een ander profiel, dus alle instellingen en dat soort dergelijke dingen, programmas die onder een admin account zijn gemaakt en alle favorieten die opgelsagen zijn, ik bedoel dus de hele mak in een keer overzetten naar een ander profiel.
Dus met klik en sleep in de verkenner bepaalde mappen en of files omzetten of vernoemen.
 
Geen idee. probeer het gewoon eens uit: configuratiescherm/ gebruikersaccounts.
 
En wat zou ik daar kunnen doen behalve het aanmaken en verwijderen en beperkingen toeleggen.
 
Geen idee, heb daar geen ervaringen mee, maar als die mogelijkheid er niet is ga er dan maar vanuit dat wat je wilt gewoon niet mogelijk is. Misschien dat je het kunt omzeilen door de mappen die je wilt bewaren op te slaan (diskette of andere partitie ) en die terug te kopieren naar een ander profiel/account
 
Nou en ik vroeg me dus af iemand dit al eens gedaan had.
 
een geinstaleerd profiel binnen in windows ook omzetten naar een ander profiel, dus alle instellingen en dat soort dergelijke dingen, programmas die onder een admin account zijn gemaakt en alle favorieten die opgelsagen zijn, ik bedoel dus de hele mak in een keer overzetten naar een ander profiel.

Dat kan, maar is niet zo eenvoudig. Kan ook alleen bij XP pro. Behelst heel wat stappen en inzicht in de materie.
Als je het echt wil weten wil ik wel een poging doen.
Laat maar iets weten

Jo
 
Gebruikersprofiel kopiëren.

In XP wordt alles wat een gebruiker doet onthouden in een aparte map.
Niet alleen zijn instellingen, ,maar ook zijn favorieten, startmenu, onder zijn naam aangemaakte documenten (indien opgeslagen onder 'Mijn documenten'), registerinstellingen, cookies, ...
Een nieuwe gebruiker krijgt een sjabloon van instellingen (door Micro$oft gekozen) waarop hij/zij verder kan bouwen.
Al die gegevens worden opgeslagen in de map 'Documents and settings' van de %systemroot% (oftewel de schijf waarop Windows is geinstalleerd, meestal c:\ dus).
Als je die opent zie je verschillende namen staan, waaronder die van de verschillende gebruikers (als je de verkenner alles laat zien, dus ook verborgen en systeemmappen, dan zie je er wel veel meer, maar geen zorgen).
Voorwaarde is uiteraard dat je bent ingelogd als 'administrator', ofwel dat jouw account administratorrechten heeft, anders kan je zelf misschien niks doen.
Alles wat nu staat in de map met jouw naam heeft betrekking met jouw instellingen.
Je zou een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken, zodat hij zichtbaar wordt in de map 'Documents and settings', en dan de volledige inhoud van de map van een andere gebruiker daarin kopiëren. Dan heeft die in principe exact dezelfde gegevens als jij.

Volgens Microsoft moet dat op de volgende manier:
KB artikel 811151

____________________________________________________________
Gebruikersgegevens naar een nieuw gebruikersprofiel kopiëren
Van toepassing op
Samenvatting
In dit artikel wordt beschreven hoe u gebruikersgegevens kopieert van het Windows XP-profiel naar een nieuw profiel.

Wanneer u gebruikersgegevens kopieert naar een nieuw profiel, is het nieuwe profiel bijna een duplicaat van het oude profiel en bevat het dezelfde voorkeuren, opmaak en documenten als het oude profiel. Als het oude profiel op enigerlei wijze is beschadigd, kunt u de bestanden en instellingen van het beschadigde profiel verplaatsen naar een nieuw profiel.
Meer informatie
Een nieuw gebruikersprofiel maken
Meld u aan als Administrator of als gebruiker met Administrator-referenties.
Klik op Start en klik op Configuratiescherm.
Klik op Gebruikersaccounts.
Open het tabblad Geavanceerd en klik op Geavanceerd.
Klik in het linkerdeelvenster op de map Gebruikers.
Klik in het menu Actie op Nieuwe gebruikers.
Typ de gewenste gebruikersgegevens en klik op Maken.
Bestanden naar het nieuwe gebruikersprofiel kopiëren
Meld u aan als een andere gebruiker dan de gebruiker naar of van wiens profiel u bestanden kopieert.
Zoek de map C:\Documents and Settings\OudeGebruikersnaam, waarbij C het station is waarop Windows XP is geïnstalleerd en OudeGebruikersnaam de naam is van het profiel waarvan u gebruikersgegevens wilt kopiëren.
Houd CTRL ingedrukt terwijl u op elk bestand en elke submap in de betreffende map klikt, met uitzondering van de volgende bestanden:
Ntuser.dat
Ntuser.dat.log
Ntuser.ini
Open het menu Bewerken en klik op Kopiëren.
Zoek de map C:\Documents and Settings\NieuweGebruikersnaam, waarbij C het station is waarop Windows XP is geïnstalleerd en NieuweGebruikersnaam de naam is van het gebruikersprofiel dat u hebt gemaakt in de sectie 'Een nieuw gebruikersprofiel maken'.
Klik op Plakken in het menu Bewerken.
Meld u af bij de computer en meld u vervolgens aan als de nieuwe gebruiker.
___________________________________________________________________________

Maar als je een reeds lang in gebruik zijnde account probeert te kopiëren zal je zien dat er nog wel andere bestanden zijn die je niet kan kopiëren (bestanden in gebruik door het register).
De kopieerbewerking wordt dan afgebroken. Mogelijkheid is om die bestanden niet op te nemen in het geheel van te kopiëren bestanden.

Een betere en snellere mogelijkheid om een profiel te kopiëren vind je hier:

http://www.petri.co.il/copy_user_profiles_in_windows_xp.htm

Let wel goed op zijn aanbevelingen en waarschuwingen, anders raak je in de knoei; vooral wat betreft het geven van rechten aan gebruikers !!

Probeer maar eens en laat maar iets weten.

Groeten
 
Mooie uitleg, eigenlijk al zoals ik verwacht had, als mn 2e pc weer draait ga ik er toch eens mee stoeien, ja ik weet vreemde hobby maar ach, je moet wat te doen hebben met je tijd.
Dankjewel voor het opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan