Gebruikers account weg??

• Onderwerp starter Onderwerp starter R3X
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R3X

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Hallo,

Effe een vraagje over een gebruikers account in W2000

Een kennis heeft een 2e hands PC gekocht met W 2000 erop, nu was er bij de accounts de naam van de vorige eigenaar, die heeft hij veranderd in zijn eigenvoornaam.
Nu wil het geval dat hij zich niet meer kan aanmelden, ook niet met de naam van de vorige eigenaar.
Ik heb geprobeert onder veilige modus op te starten, maar ook daar geeft hij dat wij er niet in kunnen, en je kan alleen afsluiten of opnieuw opstarten.
Is er een mogenloijkheid om toch langs dit aanmeld scherm te komen.
Ik heb ook administrator geprobeert, maar ook dan kom ik er niet in!
Hoe kom ik erin, om het profiel te veranderen??

Groetjes

Heb je de naam van de eigenaar wel goed ingetypt?
Dit klein en hoofdletter gevoelig?

Hoi,

Ze hebben zelf bij gebruikers, de naam van de vorige eigenaar veranderd in een nieuwe naam. (toen starte de pc nog op met de vorige gebruiker)
Als de pc opstart, dan zie je nog op de achtergrong de naam van de vorige eigenaar staan.
Maar daar ligt overheen dat de pc niet aangemeld kan worden, en dat je moet opletten of de caplocks wel uit staat en bla bla.
Klik je dit weg, dan staat de vorige eigenaar in het scherm, maar zonder wachtwoord.
Klik je ok, dan krijg je weer hetzelfde scherm, kan niet aanmelden bla bla.
Onder veilige modus hetzelfde!
Je kan dan alleen afsluiten of opnieuw starten.
Je komt dus niet door het aanmelden heen, en kan dus nergens bij!
Alvast bedank voor het meedenken!

Ik denk dat ge beter je pc format en opnieuw een installatie doet. Ge zijt dan van alle probs af en er staat dan op dat gij zelf graag hebt.
Het is logisch dat hij alles vervangen heeft omdat ge anders in zijn progs kan en dat wil hij niet.
Een ander oplossing is aan die man het paswoord vragen.

succes

Nog een mogelijkheid...

R3X zei:
Hallo,

Effe een vraagje over een gebruikers account in W2000

Een kennis heeft een 2e hands PC gekocht met W 2000 erop, nu was er bij de accounts de naam van de vorige eigenaar, die heeft hij veranderd in zijn eigenvoornaam.
Nu wil het geval dat hij zich niet meer kan aanmelden, ook niet met de naam van de vorige eigenaar.
Ik heb geprobeert onder veilige modus op te starten, maar ook daar geeft hij dat wij er niet in kunnen, en je kan alleen afsluiten of opnieuw opstarten.
Is er een mogenloijkheid om toch langs dit aanmeld scherm te komen.
Ik heb ook administrator geprobeert, maar ook dan kom ik er niet in!
Hoe kom ik erin, om het profiel te veranderen??

Groetjes

Als je inlogt als beheerder van de lokale pc dan kan je alle accounts bewerken, je kan van een gebruiker de wachtwoorden veranderen.
Dan moet je wel weten wat het wachtwoord van de beheerder is.
Bij een standaard installatie is er geen wachtwoord voor de beheerder, dus als het niet is veranderd dan voer je administrator in en druk je op enter.

Succes!

mcp-mario zei:
Als je inlogt als beheerder van de lokale pc dan kan je alle accounts bewerken, je kan van een gebruiker de wachtwoorden veranderen.
Dan moet je wel weten wat het wachtwoord van de beheerder is.
Bij een standaard installatie is er geen wachtwoord voor de beheerder, dus als het niet is veranderd dan voer je administrator in en druk je op enter.

Succes!

Hoi mcp-mario,

Je kan dus helemaal niet meer inloggen:o
De pc is 2e hands gekocht, en daar zat een gebruiker in bijv Piet, en dar account hebben ze veranderd zonder het wachtwoord te weten:(
Nu kom je dus niet verder als het inlogschermpje, en of je nu de oude naam of de nieuwe naam intypt, je komt er gewoon niet in:shocked:
Ook niet onder F8, dan krijg je precies hetzelfde, ik kom dus nergens doorheen:confused:
Maar bedankt voor het meedenken:thumb:

Quatsch zei:
Heb ff rond geneusd maar op de volgende link zou je weleens verder kunnen komen.

http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

FF lezen en onderaan heb je wat freetools.
Zelf ken ik het gebruik van Locksmith van winternals maar dat is geen freeware versie.

Succes ermee

Hoi Quatsch,

Hé bedankt, daar heb ik denk ik wel wat aan.
Ik laat het je weten zodra ik de pc weer hier heb!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan