Gebruikers accounts XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

quikfit

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Berichten
123
Gebruikers accounts XP
Hallo,

Ik als beheerder van de computer wil programma's op de Accounts met beperkte rechten zetten,hoe doe ik dat?

Bij voorbaat met hartelijke dank,Quikfit
 
Ligt eraan wat dat voor 'n programma's zijn,bij beveiliginsprogramma's wordt meestal gevraagd of er geïnstalleerd moet worden voor de huidige gebruiker of alle gebruikers.
Als je voor huidige gebruiker kiest kunnen andere gebruikers geen instellingen veranderen aan het programma maar het draait daar evt. wel.
Je kunt wel een programma installeren met de optie "uitvoeren als" op die account dan kunnen ze ook geen wijzigingen aanbrengen als ze het AdminWachtwoord niet weten.
Bij veel beveilingssoftware kun je ook een wachtwoord instellen waardoor andere gebruikers niet aan de instellingen kunnen morrelen.
Je kunt ook via het tabblad "beveiliging" v.h. programma de rechten instellen.
 
Laatst bewerkt:
Heb net mezelf(beheerder) een wachtwoord gegeven en een extra account aangemaakt met beperkte rechten.
Ik ben er achter gekomen dat sommige(beveiligings) programma's wel op het beperkte account staan,maar ik wil er daar als beheerder een paar willekeurige aan toevoegen.
 
Gebruikers accounts XP Pro

Als aanvulling,moet ik die programma's dan installeren via de beheerders account met de normale SetUp(nogmaals installeren op de ander account met beperkte rechten)?
 
Hier wat meer info over accounts
Edit:Je kunt snelkoppelingen naar executables op een ander account laten draaien. Door de eigenschappen van een snelkoppeling op te vragen en op de knop "geavanceerd" te klikken kun je dat instellen.Dus je kunt een snelkoppeling kopiëren naar het buroblad (in docs & settings) naar de account met beperkte rechten.
 
Laatst bewerkt:
Gebruikers accounts XP Pro

Bedankt alvast,ga 't morgen ff checken,moet morgen vroeg op,brood en een plank enzo :)
 
Gebruikers accounts XP Pro

Hier wat meer info over accounts
Edit:Je kunt snelkoppelingen naar executables op een ander account laten draaien. Door de eigenschappen van een snelkoppeling op te vragen en op de knop "geavanceerd" te klikken kun je dat instellen.Dus je kunt een snelkoppeling kopiëren naar het buroblad (in docs & settings) naar de account met beperkte rechten.


Geloof dat ik het voor elkaar heb:thumb:
Dank je wel.

Groetjes Quikfit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan