Gebruikers gegevens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hadeietje

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
5
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende

Op mijn computer zijn 2 gebruikers actief beide met volledig beheer
Het volgende is gebeurt :bij het opstarten bleef de computer "hangen" bij het aanmelden van 1 gebruiker. Nadat de computer ongeveer 15 minuten op het scherm aanmelden gebruiker bleef hangen heb ik de computer maar hard uitgezet d.m.v de aan/uitknop vast te houden totdat de computer zichzelf uitschakelde. Toen heb ik weer opnieuw opgestart en alle instellingen van deze gebruikers zijn verdwenen.
Ik denk dan ook dat er een bestand beschadigd cq weg is waar deze gegevens
in staan.Weet iemand welk bestand dat is. De snelkoppelingen staan nog wel op het bureaublad maar als je bv exel/word opstart krijg je meldingen alsof je dit voor de eerste keer doet. De instellingen van internet zijn weg, outlook(6.0) wil helemaal niet meer opstarten, en alle geschiedenis in het opstartmenu is ook leeg.De achtergrond van het bureaublad is ook weg en ik kan ook geen achtergrond meer plaatsen
Bij de andere gebruiker werkt alles nog gewoon. Ik ben reeds terug gegaan naar een herstelpunt maar dat heeft niet geholpen

Het systeem draait op Xp prof(sp2)

Iemand een idee
 
Ik denk dat je profiel corrupt is. Het bestand dat je bedoelt is NTUSER.DAT en het staat in de map:

c:\Documents and Settings\%gebruikersnaam%

het is een verborgen systeem bestand dus je moet hiervoor de weergave aanpassen (waarschijnlijk). Dat doe je bij:

Verkenner -> extra -> mapopties tabblad weergave bij geavanceerde instellingen (onderaan).

Het bestand NTUSER.DAT moet je verwijderen. Je moet dan wel eenmalige allerlij instellingen opnieuw configureren
 
Bedoel je dat ik dit bestand moet verwijderen onder de gebruiker ?
Bij de gebruiker die wel werkt staan er ook nog 2 bestanden bij met als
extensie .tmp en . bak. Bij de werken gebruiker kan ik het bat bestand niet openen en
bij de probleem gebruiker krijg ik een kladblok met waartaal

gr

Bob
 
Ja. Je schrijft dat er bij gebruiker 1 problemen zijn ontstaan. Je moet dan inloggen als gebruiker 2 (volledig beheer dus admin zeg je) en de NTUSER.DAT van gebruiker 1 verwijderen.

De tmp en BAK versies zijn niet belangrijk. Je kunt de BAK versie (backup) misschien hernomen naar .DAT maar dat is niet zeker.
 
Heb het bestand weggehaald, maar geeft geen resultaat, kan nog steeds geen
achtergrond op buroblad instellen, outlook weigert dienst en internet explorer is ook van slag.Ik denk eraan om de gehele gebruiker maar te verwijderen, maar ik bendan wel bang dat ik veel gegevens/instellingen kwijt raak. Weet je toevallig hoe ik een gebruiker helemaal goed kan verwijderen?

Bob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan